EMT uurib massiliselt oma klientide maksehäirete infot

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiilifirma automaatsüsteem pärib massiliselt Krediidiinfost klientide maksehäirete kohta infot.
Mobiilifirma automaatsüsteem pärib massiliselt Krediidiinfost klientide maksehäirete kohta infot. Foto: Caro / Scanpix

Mobiilioperaator EMT teeb läbi Krediidiinfo päringuid klientide maksehäirete kohta kaugelt enam, kui neil tegelikult tarvis, firma esindaja sõnul tegeletakse it-lahenduse otsimisega selle vähendamiseks.

Mobiilikasutaja Margus Salundi avastas hiljuti, et EMT teeb Krediidiinfo kaudu tema kohta maksehäirete registrist sageli päringuid. Ehkki vastav info on avalik teave, tekkis tal siiski küsimus, on see huvi ikka põhjendatud.

EMT infotelefonis selgitati kliendile, et päringuid tehakse siis, kui inimene käib esinduses mõnda lepingumuudatust tegemas või automaatselt iga poole aasta tagant.

«Paraku väljavõttest selgub hoopis midagi muud,» märkis Salundi.

Väljavõttest nähtub, et EMT on päringuid teinud vähemalt korra kuus, möödunud aastal isegi 2-3 korda kuu jooksul. Salundi kinnitusel pole ta kindlasti nii tihti esinduses käinud ning ka arved on ta alati väga korrektselt maksnud, välistades kõrgendatud huvi tema maksekäitumise kohta.

Mehe kinnitusel pole tal paranoiat selle suhtes, miks kellelgi võiks tema vastu kõrgendatud huvi olla, kuid tema hinnangul peaks selliste päringute tegemine olema põhjendatud.

EMT pressiesindaja Kaja Sepp sõnas, et ettevõtte automaatsüsteem teeb päringuid tõesti sagedamini, kui see tegelikult vajalik on. «Paljudel puhkudel pole neid andmeid EMT seisukohast üldse vaja, aga automaatne päring meie süsteemist Krediidiinfosse läheb küll,» tõdes ta.

EMT süsteemid teevad automaatpäringud suhteliselt paljude kliendilepinguga seotud protseduuride käigus, näiteks arve genereerimise protsessis või kui inimene muudab iseteeninduse kaudu mõnd teenust. «Süsteem käib ise päringut tegemas, ilma et keegi nende tulemustega pärast midagi peale hakkaks,» sõnas Sepp, lisades, et loetelu neist toimingutest oleks päris pikk..

«Kuna nende järgi sisulist vajadust ei ole, siis ettevõtte IT osakond tegeleb sellega, et päringute massiivi oluliselt vähendada,» kinnitas Sepp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles