Tallinki Soome infonumber tõi suure arve

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EMT kliendid hädas, ei saa välja helistada.
EMT kliendid hädas, ei saa välja helistada. Foto: Peeter Langovits

Soomes viibides laevafirma Tallink Soome infotelefonile helistamine võib EMT kliendile kaasa tuua päris kopsaka arve, sest isegi ootejärjekorras maksab üks minut ligi 40 krooni.



Kuid sedagi alles uue aasta algusest – vana hinnakirja järgi kasseeris EMT oma klientidelt Soomest numbrile +35860015700 helistamise eest pea sada krooni minuti kohta.

Detsembri alguses langes ülikalli teenuse ohvriks Helsingis viibinud Tallinki klient Annika Tagaküla. Sooviga saada infot tagasisõidupiletite võimaliku ümbervahetamise kohta, helistas ta pahaaimamatult just nimelt mainitud numbrile.

Kuigi pardakaardil oli ka Eesti infotelefoni number, tundus talle Helsingis viibides loogiline valida Soome number.

Esimese kõne ajal jäeti Tagaküla ooterežiimile ning ta otsustas kõne katkestada ja uuesti proovida. Löögile pääses ta neljandal korral. Kolme üheminutilise ootejärjekorras olemise ja ühe neljaminutilise kõne eest küsis aga EMT hiljem 680 krooni.

Tagaküla oli hämmingus, sest selle kohta, et tegemist on eritariifiga maksustatud telefoninumbriga, polnud pardakaardil infot, samuti ei öeldud helistajale seda ka kõne ajal. 

Kuigi Eesti tarbijakaitseseaduse järgi peab teenuse osutaja eritariifse telefoninumbri puhul tarbijaid kõne alguses kõneminuti hinnast ja lisanduvast operaatoritasust informeerima, ei kehti see nõue Soomes.

Eesti tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialisti Kadri Kauksi sõnul peab kõne hinnast teavitama ka siis, kui tasu võetakse ootejärjekorra eest.

Soome tarbijakaitseseaduse järgi on aga ettevõttel kohustus eritariifsest hinnast klienti teavitada vaid seal, kus vastavat telefoninumbrit turundatakse. Seda nõuet Tallink täitis.

Firma kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul on eelkõige Soome klientidele mõeldud number juba aastaid olnud tasuline ning Soome seadusi aluseks võttes teavitatakse sellest oma soomekeelsel kodulehel.

Siiski tõi EMT avalike suhete juht Kaja Sepp välja, et Tallink on oma kodulehel jätnud märkimata, et 1,72 eurot ehk 27 krooni minuti kohta, millele lisandub operaatoritasu, kehtib vaid kohalike operaatorite klientidele, mitte Soomes rändlusteenuse kasutajatele.

EMT klientide jaoks maksis Soome 600ga algavale eritariifiga numbrile Soomest helistamine eelmise aasta lõpuni 97,17 krooni minut, tänavu 1. jaanuarist on hinda alandatud 38,87 kroonile.

Lääne soovitas Eesti klientidel pöörduda Eestis asuvasse kõnekeskusesse, sest sinna helistades rakendub tavaline kõnehind ning teenindus on emakeelne.

Siiski pole ka Soome kõnekeskusesse helistamine kõikide operaatorite puhul sama kallis. Elisa näiteks tuleb oma klientidele vastu ja maksab arusaamatuste vältimiseks kalli eritariifse kõne ja tavalise roaming-kõne hinnavahe firma kommunikatsioonijuhi Marika Raiski kinnitusel ise kinni, sest selliseid kõnesid pidavat olema väga vähe.

Tele2 kliendid on firma turundusjuhi Kristjan Seema sõnul maksnud sõltuvalt välisoperaatorist kõnealusele numbrile helistamise eest kuni 18 krooni minuti kohta. Seema kinnitas, et Tele2 pole oma erihinda kehtestanud ning lisab välisoperaatori küsitavale hinnale vaid nii palju, et katta rahvusvaheliste kõnedega seonduvad kulud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles