Rämpstoidu müük väljaspool toidukauplusi annab hoogu ülekaalulisusele?

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kampaaniate ajal ilmuvad karastusjoogid ja näksid ostukeskuste rõiva- ja jalatsimaailmadesse müügile ka Eestis.
Kampaaniate ajal ilmuvad karastusjoogid ja näksid ostukeskuste rõiva- ja jalatsimaailmadesse müügile ka Eestis. Foto: Kalev Lilleorg / Õhtuleht

Ameerika teadlaste arvates võib rämpstoidu müüki väljaspool toidukauplusi pidada osaliselt vastutavaks aina kasvava ülekaalulisuse probleemi eest.

Reutersi andmetel müüvad Ühendriikides komme, limonaade, krõpse ja muud rämpstoitu nii apteegid, bensiinijaamad kui ka rõiva- ja raamatupoed.

Sama trendi on märgata Eestiski, näiteks on limonaadiletid ilmunud ehituskauplustesse ja osturallide ajal tulevad näksid müügile meie suurte kaubanduskeskuste rõivaosakondadesse. Tanklate kaubavalikus on rämpstoidul oma kindel koht juba aastaid.

Teadlaste sõnul ahvatleb ebatervislike näkside kõikjal nägemine paljusid inimesi neid rohkem ostma. Kuna enamasti on tegemist väga toitvate ampsudega, siis tähendab see hulga kaloreid, mis muidu tarbimata jääks.

Mitmed uuringud on näidanud ka seda, et näksimine ei pane inimesi peamiste toidukordade ajal vähem sööma, seega annab iga snäkk lisakaloreid ja toob lõpuks lisakilosid.

Probleemina tõstsid teadlased esile veel selle, et tihtipeale paigutavad kaupmehed limonaadid, kommid ja krõpsud kassade lähistele, kus lähevad õnge eelkõige hetke ajel ostjad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles