Kehtestatud limiit ei päästnud 5000-kroonisest üllatusest

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Igor Ivanovile (paremal) selgus krediidilimiidi ja kõnearvete kontrolli all hoidmise teenuse vahe alles siis, kui poeg ehmatas teda mobiiliarve suurusega.
Igor Ivanovile (paremal) selgus krediidilimiidi ja kõnearvete kontrolli all hoidmise teenuse vahe alles siis, kui poeg ehmatas teda mobiiliarve suurusega. Foto: Mihkel Maripuu

Oma võsukestele mobiililepingut sõlmides ei vaevu lapsevanemad sageli uurima, kuidas telefonikulusid piirata, saades hiljem tuhandetesse kroonidesse küündivaid arveid.



Nii avastas tallinlane Igor Ivanov möödunud nädalal, et tema üheksa-aastane poeg Nikita oli ühe ööpäevaga Tele2 koolipaketti kasutades 5000 krooni eest mobiiltelefoniga internetis mänge mänginud. Seda vaatamata lepingut sõlmides seatud 125-kroonisele limiidile.

Tele2 kommunikatsioonijuhi Kersti Gorstovi selgitusel ei olegi aga krediidilimiit klientidele arve piiramiseks pakutav teenus, vaid piirsumma, mille ulatuses mobiilioperaator võimaldab enne arve tasumist teenuseid kasutada.

Limiidi ületamist kontrollib Tele2 kord päevas ja alles siis saabub kliendile ka vastavasisuline SMS ning teenuste kasutamist piiratakse kuni arve tasumiseni. Avatuks jääb vaid sissetulevate kõnede võimalus.

Paraku teenindaja lepingut sõlmides selliseid detaile Ivanovi sõnul ei selgitanud. Samuti ei mõelnud lapsevanemad selle peale, et paketis on mobiilne internet ja ehk oleks mõistlik see hoopis kinni panna. Sellist võimalust pakkus mobiilifirma Tele2 alles siis, kui hiigelarve kohta aru pärima mindi.

«Milleks üldse sisaldab koolipakett internetiteenust – kui kellegi lapsel läheb seda vaja, siis vanemad ise tellivad selle,» ei mõistnud Ivanov Tele2 käitumist.

Gorstovi sõnul on põhjus selles, et koolipaketiga saavad liituda kuni 19-aastased noored. «Kuna aga leping sõlmitakse lapsevanema nimele ning arve tasuja on lapsevanem, siis tuleks kodus koos lapsega läbi mõelda, mida laps tohib mobiilitsi kasutada ja mida mitte,» märkis ta.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on väga oluline vahet teha krediidilimiidil ja kõnearvete kontrolli all hoidmise teenusel, mida peab üldjuhul operaatorilt eraldi tellima. Samuti tuleb igasugune leping enne sõlmimist kindlasti läbi lugeda.

Arve piiramine


•    Lihtsaim lahendus on kõnekaart.

•    Tele2 pakub 15-kroonist mobiilse interneti päevapiletit (muidu on kõikides pakettides 1 MB interneti hind 25,42 krooni), SMSide saatmise ja eritariifsetele numbritele helistamise piirangut, muid piiranguid kokkuleppel.

•    Elisal on tasuline reaalajas limiidiületust kontrolliv teenus «Stopp».

•    EMT-l on tasuline (POPi paketis kuutasuta) kord päevas arvet kontrolliv teenus «Saldopiirang».


Allikas: mobiilifirmad

 

Loe lisaks: Oletatav SIM-kaardi kopeerimine tõi miljonikroonise arve 

Bravocom loobus miljonikroonisest nõudest 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles