Eestlased teevad suured ostud müügimeeste rõõmuks hetke ajel

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui pikalt planeeritakse ette suuri väljaminekuid?
Kui pikalt planeeritakse ette suuri väljaminekuid? Illustratsioon: Postimees

Eestlased ei kipu suuremaid oste ette planeerima ja langetavad need otsused enamasti hetkeemotsioonide ajel, selgus Eesti elanike finantskäitumise uuringust.

Uuringus osalenutest tunnistas 42 protsenti, et ei planeeri suuremaid väljaminekuid ette. Nende seas, kelle sissetulek jäi alla 8000 krooni, leidub hetke ajel kulutajaid rohkemgi.

Uuringu üks läbiviijatest oli Swedbanki eraisikute rahaasjade teabekeskus, mida juhib Piret Suitsu. Tema hinnangul viitavad uuringu tulemused sellele, et Eesti elanikud kipuvad suuri summasid kulutama hetkeemotsioonide ajel.

Selline harjumus teeb kindlasti rõõmu müügimeestele, kuid võib inimese oma tegelikest soovidest ja unistustest ilma jätta, sest raha on juba mõtlematult kulutatud, märkis Suitsu.

Teise ohuna tõi teabekeskuse juht välja selle, et suuri väljaminekuid teevad ette planeerimata rohkem madalama sissetulekuga inimesed ja see tähendab, et asjad soetatakse laenurahaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles