Tarbijakaebuste arv on suurenenud

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
47 protsenti Eesti tarbijaid tundis end eelmisel aastal kaitstuna.
47 protsenti Eesti tarbijaid tundis end eelmisel aastal kaitstuna. Foto: Peeter Langovits.

Tarbijakaitseametile esitatud kaebuste ning järelepäringute arv on jaanuaris tõusnud, ent teemad on jäänud valdavalt samaks- kaebusi esitatakse peamiselt nii ehitusteenuste kui ka internetikaubanduse ja tehnikatoodete kohta.


Tarbijakaitseameti info- ja nõustamistelefonile helistati jaanuaris 1223 korral. Neist 569 telefonikõnet puudutas tööstuskaupasid, 481 teenuseid, 22 toidukaupasid ning 13 reklaami.

Infotelefonilt küsiti kõige enam ehitusteenuste kohta, järsult on suurenenud ka erinevate finantsteenustega seotud probleemide arv. Kaubanduse vallas nõustati telefonitsi tarbijaid kõige enam tehnikatoodetega, kuid jaanuaris küsiti rohkem ka autode ning nende ostmisega seonduvate probleemide kohta.

«Tänase seisuga võtab tarbijakaitseamet vastu umbes 110 - 160 kõnet päevas, mis on enam kui kaks korda rohkem kui seni keskmiselt. Nõustamine telefoni teel on oluliselt operatiivsem võrreldes klassikalise tarbijavastuvõtuga nii ajakulu kui ka füüsilise jalavaeva seisukohast,» rääkis tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Tarbijakaitseamet koostas jaanuaris kaubandus- ja teenindusettevõtetele 378 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 6 ettekirjutust ning34 väärteootsust kogusummas 46 080 krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles