Vali uue ID-kaardi vormistamiseks parim aeg

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ID-kaart.
ID-kaart. Foto: Aivar Aotäht / Sakala

Sügise saabudes on Lõuna prefektuuri kodakondsus- ja migratsioonibüroo teenindustes märgatavalt lühenenud ootejärjekorrad, mistõttu kutsutakse inimesi üles soodsat aega dokumenditaotluseks ära kasutama.

Tavapäraselt on sügiseti teenindustes kliendivoogude mõttes rahulikum aeg. Nii soovitabki Lõuna prefektuuri kodakondsus- ja migratsioonibüroo juhataja Sirje Orgel kõigil oma dokumenditähtajad nüüd üle kontrollida ja neil, kel järgneva kuue kuu jooksul hakkab dokumendi kehtivusaeg lõppema, tulla lähimasse teenindusse ja tellida endale uus dokument. Samuti tuleks enne koolivaheaega üle vaadata laste isikut tõendavate dokumentide kehtivusajad.

«Kuigi dokumenditaotluste ootejärjekorrad on lühenenud, soovitame klientidel kasutada võimalust ID-kaardi taotlemiseks posti teel. Biomeetriliste andmetega passi taotlemiseks tuleb siiski ise teenindusse pöörduda, kuna passi kantakse dokumendi kasutaja sõrmejäljed. Dokumendi saab kätte teenindusest,» lisas Orgel.

Suurimad kliendivood on enamasti tihedamalt asustatud keskustes. Seega tuletab Sirje Orgel headele klientidele meelde, et isikut tõendavaid dokumente võib taotleda mistahes teeninduses, selleks ei pea tingimata olema kodukohajärgne teenindus, kusjuures väiksemates teenindustes on enamasti lühemad ootejärjekorrad.

Dokumenditaotlejal tuleb teeninduses esmalt fotoboksis foto teha ja alles seejärel pöörduda teenindaja poole. Et teeninduses kohapeal kuluvat aega veelgi lühendada, on soovituslik enne teenindusse tulekut riigilõiv internetipangas tasuda.

Selleks, et klient saaks oma aega säästa, käivitus eelmise aasta lõpus broneerimissüsteem, mis võimaldab klientidel politsei- ja piirivalveameti kodulehel (www.politsei.ee) hõivata endale sobilik aeg teeninduse külastamiseks. See aitab vältida järjekorras seismist, kui need peaksid mõnes teeninduses siiski tekkima

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles