Katse: kulunud rehv pikendab pidurdusteekonda

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
On oluline, et juhid kontrolliksid aeg-ajalt oma sõiduki rehvimustri jääksügavust.
On oluline, et juhid kontrolliksid aeg-ajalt oma sõiduki rehvimustri jääksügavust. Foto: Henn Soodla

Märjal asfaldil väheneb 80 km/h kiiruse juures poolkulunud rehvide kokkupuutepind teega viiendiku võrra.

Tabasalu ringrajal tehtud rehviproov näitas, et sama palju ehk vähemalt 20 protsenti on poolkulunud rehvide pidurdusmaa uute rehvidega võrreldes ka pikem. Maanteel võib see tähendada kuni 10 meetrit pikemat pidurdusteekonda.

Rehvitootja Goodyeari Eesti müügijuht Oliver Kallasmaa sõnul on oluline, et juhid kontrolliksid aeg-ajalt oma sõiduki rehvimustri jääksügavust. «Paljud sõidukijuhid sõidavad liikluseeskirjades lubatud rehvimustri piiril või alla selle, tekitades sellega reaalset ohtu nii endale kui ka kaasliiklejatele,» ütles Kallasmaa. Ta rõhutas, et kuigi seaduses on lubatud minimaalne suverehvide mustri 1,6-millimeetrine jääksügavus, siis sügisestes ilmaoludes on soovitatav kasutada suuremat jääksügavust.

Tabasalu ringrajal Eesti autoajakirjanike läbi viidud Goodyeari rehvitestis näitasid pidurduskatsed, et ka 3-4 mm mustrisügavusega rehvid haarduvad teega märksa halvemini kui uued, mille mustrisügavus on 7 mm.

Testides oli 80-kilomeetrise tunnikiiruse juures pidurdusmaa uute rehvidega sirgel teelõigul keskmiselt 5-6 meetrit lühem. Oliver Kallasmaa toonitas, et katse viidi läbi soodsates oludes. «Väljas oli 13 soojakraadi ning kasutatud rehvide muster ei olnud veel kulunud seaduses ettenähtud piirini,» kinnitas Kallasmaa. «Madalama temperatuuri puhul ning veel rohkem kulunud rehvidega oleks erinevus olnud suuremgi,» lisas ta.

«Autojuhid peaksid teadvustama, et autorehv on teega kontaktis kõigest käelaba suuruse ala ulatuses,» rõhutas Kallasmaa. Ta tõi näiteks, et kui 75-kilomeetrise tunnikiiruse juures on märjal asfaldil uue rehvi kontaktpind teega 74 protsenti, siis minimaalse lubatud mustrisügavusega rehvil kõigest 16 protsenti, sest rehvi ja teekatte vahele tekib veepadi. «Kiiruse suurenedes kahaneb kulunud rehvide puhul kontaktpind peaaegu olematuks ning auto juhitavus halveneb oluliselt, seda nii pidurdusel kui ka kurvides,» selgitas Kallasmaa.

Sõidukiomanikud saavad rehvide jääkmustrisügavust kontrollida 18. oktoobril Haabersti Statoilis Tallinnas ja 22. oktoobril Tartus Lõunakeskuse Statoilis kell 11.00-15.00.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles