EL: Eesti tarbijate olukord halvenes

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
47 protsenti Eesti tarbijaid tundis end eelmisel aastal kaitstuna.
47 protsenti Eesti tarbijaid tundis end eelmisel aastal kaitstuna. Foto: Peeter Langovits.

Euroopa Komisjoni hinnangul halvenes tarbijate olukord Eestis eelmisel aastal ning on nüüd alla Euroopa Liidu keskmise.


Tarbijakeskkonna indeks langes Eestis tunamulluselt 57-lt eelmiseks aastaks 54-le. ELis tervikuna alanes see samal ajal 57-lt 55-le, selgus

Euroopa Komisjoni aruandest

.

Indeks põhineb tarbijaküsitlustel ning selle maksimaalne võimalik väärtus on sada. Indeks võtab arvesse selliseid aspekte nagu näiteks toodete turvalisus, tarbijate usaldus kaupade ja teenuste pakkujate vastu, jaemüüjate teadlikkus tarbijakaitse seadustest, tarbijate kaebuste arv ja nende käsitlemine.

Eesti tulemustest ilmnes näiteks, et tarbijate protsent, kes tunneb end piisavalt kaitstuna olemasolevate meetmetega, langes 50 protsendilt 47-le. Eksitava reklaami või pakkumistega kokku puutunud tarbijate osatähtsus tõusis 37 protsendilt 45-le. Müüjale või teenusepakkujale kaebuse esitanud tarbijate osatähtsus tõusis 8 protsendilt 12-le.

Tarbijakeskkonna indeks paranes aastail 2008-2009 üle 2 protsendi 5 liikmesriigis: Iirimaal, Luksemburgis, Portugalis, Itaalias ja Austrias. Kõige parem oli tarbijakeskkond mullu Suurbritannias, Luksemburgis, Soomes, Iirimaal, Austrias, Hollandis, Taanis, Prantsusmaal ja Rootsis.

Üle 6 protsendi halvenes tarbijakeskkonna indeks Belgias, Rootsis, Taanis, Norras, Poolas, Kreekas, Maltal ja Küprosel. Kõige halvem oli tarbijakeskkond eelmisel aastal Lätis, Leedus, Poolas, Hispaanias, Tšehhis, Rumeenias, Bulgaarias, Kreekas ja Küprosel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles