Kas odavate toidupoodide aeg saab mööda?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestlaste jaoks odava toidu sümboliks peetav Lidl tõstab kallimatest konkurentidest kiiremini hinda.
Eestlaste jaoks odava toidu sümboliks peetav Lidl tõstab kallimatest konkurentidest kiiremini hinda. Foto: AFP/SCANPIX

Tuntud odavpoodideketid Aldi Ja Lidl on tõstnud oma hindu kiiremini kui nende kõrgemate hindadega konkurendid.

Saksamaal maksid tänavu augustis odavates toidupoodides sisseoste teinud inimesed kauba eest neli protsenti rohkem  kui aasta varem, kirjutab Local. Saksamaa tarbijauuringute keskuse GFK  andmetel kasvasid sama ajavahemiku jooksul n-ö normaalsete supermarketite hinnad vaid 1,6 protsenti.

Sellisel odavpoodide hinnatõusul on mitu põhjust. Üheks põhjuseks on asjaolu, et odavpoed on hakanud rohkem müüma mahekaupa ning kohalikku päritolu toodangut, mis üldjuhul on kallimad. GfK kaubandusekspert Robert Kecskesi sõnul on alates selle aasta märtsist toiduhinnad märgatavalt kasvanud. Kuid hinnatõus ei mõjuta odavkettide äri. Saksamaal on odavkettide kasum 4,6 protsenti, samas kui tavaliste toidupoodide oma on 3,2. GfK analüütikute hinnangul jääb üle oodata, kas odavpoed tõstavad veelgi oma hindu. Ostjad panevad tähele, et hinnaerinevus eri tüüpi toidupoodide vahel väheneb.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles