Iga kümnes auto sõidab liiga siledate rehvidega

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rehvimustri kontroll Tartus.
Rehvimustri kontroll Tartus. Foto: Rehviliit

Tartus Lõunakeskuse Statoilis toimunud Goodyear Eesti rehvikontroll näitas, et paljude sõidukite rehvimustri jääksügavus on alla seadusega lubatu või selle piiril.

Rehvitootja Goodyear Eesti müügijuht Oliver Kallasmaa sõnul näitavad rehvikontrolli tulemused, et liikluses on palju autosid, mille rehvid on lubamatult halvas seisukorras, teatas rehviliit.

«Kontrollisime rohkem kui 60 autot ja tuleb nentida, et iga kümnes juht sõidab rehvidega, mille rehvimustri jääksügavus on alla lubatud 1,6 mm,» ütles Kallasmaa. Ta lisas, et keskmiselt iga teine sõiduk sõidab suverehvidega, mille rehvimustrisügavus jääb vahemikku 1,6-2,5 mm. «See jääb küll liiklusseaduses lubatu piiresse, kuid sügistalvistes oludes on soovitatav kasutada suurema rehvimustri jääksügavusega rehve.»

Kallasmaa sõnul näitas kontroll ka seda, et sageli kasutatakse autol segarehve. «Mõnel kontrollis käinud autol olid esiratastel suverehvid ning tagumistel talverehvid. Selline kooslus halvendab oluliselt auto juhitavust ning piirsituatsioonides käitub sõiduk ettearvamatult,» hoiatas ta. Kallasmaa hinnangul jääb mulje, et paljude juhtide jaoks on rehvivalik juhuslik. «Sellise suhtumisega jätavad juhid end ka liikluses paraku juhuse hooleks, kuna praeguste ilmadega on kulunud rehvidega sõitmine äärmiselt riskantne,» sõnas Kallasmaa.

Eesti rehviliidu juht Kaur Kuurme nõustus, et liikluses võiks olukord olla parem. Tema sõnul ilmnes septembri lõpul koostöös politseiga korraldatud rehvikontrollikampaanias, et 12 protsenti juhtidest võiksid kohe rehvivahetusele mõelda. Kontrollitud 162 sõiduki keskmine rehvimustri jääksügavus oli 4,2 mm. «On näha, et suverehvidega sõidetakse talvehooaja eel viimase piirini,» ütles ta. Ka Kuurme rõhutas, et kulunud rehvidega sõites panevad juhid liikluses nii enda kui ka kaasliiklejad ohtlikku olukorda.

Statoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pautsi sõnul oli Lõunakeskuse Statoilis ka näha, et mitme sõiduki rehvid olid liiga madala rehvirõhuga. Ta tuletas sõidukiomanikele meelde, et ka tühjad rehvid on liiklemisel üheks ohuteguriks ning mõjutavad kütusekulu. «Madal rehvirõhk suurendab veeretakistust ja kiirendab rehvide ebaühtlast kulumist. See omakorda vähendab auto juhitavust ja võib ühel hetkel näiteks kurvis sõites saatuslikuks saada,» rääkis Pauts. Ta lisas, et samuti suurendab madal rehvirõhk kütusekulu. Pautsi sõnul tuleks rõhku rehvides kontrollida umbes kaks korda kuus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles