Eesti Post muudab kadunud pakkide hüvitamise korda

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Post24 pakiautomaat
Post24 pakiautomaat Foto: Eesti Post

Kui seni lähtus Eesti Post kadunud postipaki eest hüvitist määrates saadetise  kaalust, siis alates 1. detsembrist võetakse aluseks paki tegelik väärtus.

«Ostsin osta.ee-st paari Ecco jalanõusid ning valisin transpordiviisiks Post24 teenuse,» kirjutas Tarbija24 lugeja Liina Jakobson.  5. oktoobril pani müüja Harjumaalt  Sakust paki teele ning viie päeva pärast pidi see olema Tartus. «Kahjuks ei saabunud pakk ei viis päeva hiljem ega ka kaks nädalat hiljem,» tõdeb naine. Paki koodi alusel jälgides oli näha, et pakk oli Sakust vastu võetud, kuid edasi polnud see sealt liikunud. Kui naine kaks nädalat hiljem postifirmasse pöördus, siis sai ta sellise vastuse: «Vastuseks Teie pöördumisele anname teada, et oleme teostanud päringuid mitmetesse osakondadesse, kuid kahjuks Teile postitatud saadetist leida ei suudetud. Hüvitame tekitatud kahju Saatjale.» Naise järgmisele kirjale paki võimaliku ülesleidmise ning kompensatsiooni küsimise kohta ei vastatud.

«Kahjuks ei ole minu juhtum Post24 teenuse kasutajate seas enam haruldane, nagu olen hiljem kuulnud mitmelt tuttavalt. Jääb mulje, et Post24 töötajad tegelevad alusetu rikastumisega saadetise sisu varastades või n-ö «ära kaotades»,» kirjutas pahane klient. Ta lisas, et on pettunud Post24 klienditeeninduses, kes ta teisele kirjale ei vastanud ning kelle arvates inimeste pakkide kaotamise saab heastada vaid vabandamisega ebameeldivuste pärast.

«Meil küll on probleemseid pakke, kuid nende arv jääb lubatud kvaliteedinormide piiresse – 99,92 protsenti pakkidest liiguvad läbi Post24 pakiautomaatide ilma igasuguste probleemide või tõrgeteta,» kinnitas Eesti Posti pressiesindaja Kadri Tonka. Ta kinnitas, et ülejäänud pakkide kohaletoimetamine on  viibinud kas puudulike või valede aadressandmete tõttu.

«Mis puutub sellesse, et Eesti Post pakke kaotab, siis üldjuhul on see müüt, mida rahulolematud kliendid levitavad,» arvas Tonka. Ta lisas, et kui nurisemiseks on põhjust, siis on selline käitumine ka igati mõistetav. «Kui klient pidi paki saama homme, aga saab selle kätte alles mõne nädala pärast, siis on arusaadav, et kuni ta pakki kätte pole saanud, usub ta, et Eesti Post on tema paki ära kaotanud. Kuid tegelik olukord on selline, et tihti viibib pakk seetõttu, et pakile on kleebitud valed aadressandmed,» tõi ta näite.

Tonka rõhutas, et kui pakk on mingil põhjusel viibima jäänud, siis Eesti Post selle kliendile ka hüvitab. «Enamikul juhtudel leiame me paki hiljem siiski üles ja edastame siis ka kliendile,» sõnas postifirma esindaja.

Tonka sõnul hakkab alates 1. detsembrist kehtima uus kord, mille alusel hakatakse pakke hüvitama tegeliku väärtuse alusel. Praegu kannab Eesti Post materiaalset vastutust paki kaalu alusel.

Eesti Posti uued tüüptingimused

  •  Saadetise kaotsimineku või rikkumise korral kannab Post materiaalset vastutust maksimaalselt 320 eurot, kuid

mitte rohkem kui tegelik kahjusumma. Lisaks hüvitatakse saatekulu, kui see on Saatja või Saaja poolt tasutud.

  •  Kui saadetise kaotsimineku või rikkumise korral ei esita Saatja Postile tõendeid (nt arve, pangakonto väljavõte vms) saadetise sisu maksumuse kohta, mis võimaldaksid hinnata tegelikku kahjusummat, kannab Post

materiaalset vastutust summas 10,67 eurot ühe kilogrammi kohta (maksimaalselt 320 eurot). Lisaks hüvitatakse

saatekulu , kui see on Saatja või Saaja poolt tasutud.

  • Kui pärast hüvitise maksmist leitakse kadunuks peetud saadetis või selle osa üles, teatab Post hüvitise saanud

isikule, et tal on õigus saada kadunuks peetud saadetis või selle osa kätte 3 (kolme) kuu jooksul, juhul kui ta maksab tagasi väljamakstud hüvitise. Kui hüvitise saanud isik keeldub leitud saadetisest või kui ta ei vasta Postile 10 (kümne) tööpäeva jooksul, et ta soovib leitud saadetise vastu võtta, edastab Post samasuguse teate vastavalt kas Saajale või Saatjale (isik, kellele ei makstud hüvitist), andes sellele isikule vastamiseks samasuguse tähtaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles