Eesti populaarseim jaekett on Maxima

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maxima. Illustratiivne foto.
Maxima. Illustratiivne foto. Foto: Sille Annuk

Kõige laiema klientuuri ja põhiostjaskonnaga jaekett on Maxima, selgus TNS Emori igasügisesest jaeseireuuringust.

Uuringu kohaselt on Maxima tugevusteks hea asukoht, soodne hinnatase ning atraktiivsed eripakkumised. Maximale järgneb Selver, mis on üheks enim eelistatud ning parimaks igapäevakaupade ostukohaks. Selveri tugevusteks on meeldiv ostukeskkond, hea teenindus ning lai valmistoodete valik.

Uuringus kasutatud ConversionModel’i riskide ja kasvupotentsiaali analüüsist selgub, et kui eesti tarbijad saaksid toidukaupade jaekettidest sisseoste teha üksnes oma sisemiste soovide alusel ilma takistusteta (nt asukoht, hinnatase), on kõige suurem kasvuvõimalus Prismal ja Rimil. Väikseim on kasvuvõimalus Maximal, mille turujõud võib jaekettide kättesaadavuse võrdsustumisel enim väheneda.

Uuringu käigus küsitleti 1001 eestimaalast vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik kogu Eesti vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi september–oktoober 2013 telefoniintervjuudena omnibuss-küsitluse raames.

 Jaekett

2 nädala jooksul jaeketist oste teinud elanike osakaal (%)

Maxima

39%

Selver

37%

Rimi

30%

Konsum

22%

Prisma

19%

Säästumarket

15%

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles