Petturpood tegi USA abielupaarile mustamise eest hiigeltrahvi

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Utah’ abielupaar seisab silmitsi 3500-dollarilise trahvi ja madala krediidiskooriga, kuna postitas veebi negatiivse arvustuse veebipoest, mis jättis tellitud kauba saatmata.

Probleemid hakkasid pihta juba 2008. aastal, kui John Palmer ostis oma naisele jõulukingitusi veebipoest Kleargear.com, kirjutab CNN. 30 päeva pärast teatas Paypal kliendile, et «tegevust ei ole», katkestas tehingu, ja maksis kliendile raha tagasi.

Jen Palmeri sõnul püüdsid nad veebipoega mitmel korral kontakti saada, kuid tulutult. Seejärel kirjutas Jen Palmer poe kohta negatiivse arvustuse veebilehele ripoffreport.com, nentides, et ettevõttest pole võimalik ühegi füüsilise isikuga kontakti saada ja miski ei aita.

Veebilehel ripoffreport.com jagavad tarbijad oma kogemusi erinevate ettevõtetega. 

Kolm aastat hiljem (2011 - toim) teatas Kleargear.com perele, et kui nad ei eemalda 72 tunni jooksul veebilehelt ettevõtte kohta kirjutatud negatiivset arvustust, teevad nad 3500 dollarit trahvi (2575 eurot - toim).

«Olime šokis, see on naeruväärne, et keegi võib meilt niimoodi välja pressida,» tõdes Palmer.

Ettevõte teatas, et nad on rikkunud müügilepingu tingimusi, mille kohaselt on keelatud igasugune tegevus, mis võiks negatiivset mõju avaldada Kleargear.com-le.

Palmersite kinnitusel pidi ettevõte sellise lause kliendilepingusse lisama hiljem, kuna 2008. aasta kliendilepingus seda kirjas ei olnud.

Õiguseksperdid aga hoiatavad, et viimasel ajal lisab üha rohkem ettevõtteid lepingusse enda kaitseks selliseid lauseid väga väikeses kirjas.

CNN’i õigusanalüütik Paul Callan usub, et selline teguviis ei ole aus ja et pärast kohtuskäiku selliseid lauseid ilmselt lepingusse enam sisse ei jäetaks.

Palmerid püüdsid küll esialgu oma arvustuse maha võtta, kuid tulutult, kuna ripoffreport.com nõuab ettevõttelt sekkumise eest 2000 dollarit, millest aga Kleargear.com keeldus. Viimane teatas pere tasumata võlast krediidiinformatsiooni büroole, mistõttu on nüüd perel lisaks emotsionaalsetele pingetele ka rahalised raskused.

Veebipoega võttis ühendust ka CNNi ajakirjanik, kellel ei õnnestunud samuti kellegagi kontakti saada, mõned internetist leitud kontaktnumbrid ei olnud isegi kasutusel.

Parema äritegevuse nõukogu (Council of Better Business Bureau) on KlearGear.com’i eest tarbijaid hoiatanud ja alustanud uurimist.

Palmerite lugu on puudutanud väga paljusid inimesi, kes on ettevõtet internetis sarjanud, seetõttu blokeeris firma postitamisvõimaluse Twitteris ning on sulgenud ka oma Facebooki lehekülje.

Palmerid aga lubasid, et võitlevad kohtuni välja. «Me ei taha, et nad niisama pääseksid,» ütles Jen Palmer. «Me ei ole kahjuks ainsad kannatajad, kuid meie otsustasime vastu hakata. Me ei kavatse alla anda.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles