Eesti sularahaautomaatide süsteem tekitab segadust

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestis saab Nordea sularahaautomaadist enne raha kätte ja alles siis kaardi. Soomes on vastupidi.
Eestis saab Nordea sularahaautomaadist enne raha kätte ja alles siis kaardi. Soomes on vastupidi. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Eesti sularahaautomaatide süsteem, kus enne antakse raha ja seejärel saab kaardi kätte, tekitab välismaalastele probleeme, sest olles harjunud mujal Euroopas vastupidise süsteemiga, unustavad nad tihtipeale pangakaardi automaati.

«Alles eelmisel nädalal oli mul juhus, kus ma Helsingis võtsin pangakaardi kaasa, aga raha jätsin automaati,» jagas oma kogemusi nii Tartus kui ka Hispaanias elav soomlane Pertti Lindeman. Sama asi on temaga juhtunud ka Hispaanias, kus ta osa aastast elab. «Aga Hispaanias on nii raske automaati  jäänud raha kätte saada,» tõdes mees.

Kui ta aga pärast pikemat Hispaanias olemist Tartusse tuli, siis võttis ta küll raha kaasa, kuid unustas mitmel korral oma pangakaardi automaati. «Huvitav, kas ka teistel välismaalastel on samasugused mured? Ja kui eestlane läheb puhkuse ajal võõrsile, siis võib ka temaga seda juhtuda,» arutles mees ja tundis huvi, miks ei võiks Eesti pangaautomaatides olla samasugune süsteem kui mujal.

«Erinevaid turupraktikaid on mitmeid, ilmselt on igal praktikal oma argumendid, miks see või teine süsteem parem on,» ütles Nordea panga kommunikatsioonijuht Jane-Liina Liiv.

Nordea pangal on Eestis, Lätis ja Leedus kasutusel süsteem, kus automaat väljastab enne raha ja siis pangakaardi. «See on kliendisõbralik lähenemine, sest  klient tuleb eelkõige raha järele ja kui ta peaks unustama kaardi automaati, siis on see  üldjuhul kliendi jaoks (mitte panga) väiksem kaotus kui oma sularaha automaati unustamine,» põhjendas ta. Liiv lisas, et lisaks pole sularaha võtmine ainuke tegevus, mida kliendid soovivad teha, näiteks vaadatakse kontojääki. «Kokkuvõttes tundub üsna loogiline, et klient lõpetab oma toimingud pangaautomaadis pangakaardi väljavõtmisega,» tõdes Liiv.

Nii SEB kui Swedbank selgitasid, et Eestis on kasutusel multifunktsionaalsed automaadid,  milles peale sularaha väljavõtu on võimalik teha veel paljusid tehinguid.

«Iga tehingu jaoks, nagu sularaha võtmine, kontojäägi kuvamine, maksete tegemine, mobiili kõnekaardi laadimine ja PINi vahetus jne, iga kord kaardi sisestamine oleks kliendile üsna ebamugav,» arvas SEB panga pressiesindaja Evelin Allas. Ta lisas, et SEB-l on multifunktsionaalsed automaadid kasutusel Balti riikides. Swedbank jättis täpsustamata, milliseid automaate kasutatakse nende teistes riikides asuvates esindustes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles