Telefoni teel aluspesu müüv firma tekitab küsimusi

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telefoni teel pesu müüva firma kohta on tehtud järelepärimisi.
Telefoni teel pesu müüva firma kohta on tehtud järelepärimisi. Foto: SCANPIX

Erinevates internetifoorumites arutletakse firma Provea SA (registreeritud Šveitsis) tegevuse üle, kes pakub telefoni teel aluspesu. Ka tarbijakaitseametile pole selle firma nimi võõras – kahe aasta jooksul on Provea kohta ametile laekunud üks kaebus ja üheksa järelepärimist.

«Andke andeks tõesti, kas absurdsemat asja saab veel välja mõelda? Pesu - telefoni teel? Kas teie ostate pesu nii, et pole isegi pilti näinud, selga proovimisest rääkimata? Keset päeva töö juures mingi mesikeelse mimmi jutu peale?» imestas üks foorumikülastaja.

«Mu tuttavale pakuti ka pesu telefoni teel. Ta vastas viisakalt, et tänan, ei soovi. Selle peale küsis imestunud müüja, et kas te siis pesu ei kannagi. Aga kuna selline telefoni teel pakkumine oli ta tummaks võtnud, siis kahjuks ta midagi huvitavat talle vastu küll öelda ei osanud,» arutles teine.

Selliseid teemasid on algatatud mitmetes foorumites nii 2012. kui ka 2013. aastal. Ettevõtte eest on hoiatatud, kuid samas on seda ka odava ja kvaliteetse kauba eest kiidetud.

Üks foorumikülastaja kirjeldas lähemalt: «Kui tellite pesu, tähendab see seda, et saate automaatselt kliendiks. Klient olla tähendab aga seda, et teile tuleb iga kahe kuu tagant pesu postkasti (lihtkirjana). Tagasi saatmise eest peate teie tasuma! Teatud kuupäevaks peate neile teatama, et ei soovi järgmist saadetist, aga ülejärgmine tuleb ikka... juhul, kui üldse ei soovi, siis pead paluma, et nad sinu oma süsteemist kliendina välja viskaksid!»

Provea klienditeenindaja Anne ütles Tarbija24-le, et nemad tõepoolest müüvad pesu ning seda on võimalik ka telemarketingi kaudu tellida. «Tegemist on püsitellimusega, millest kliente informeeritakse. Kliendil on võimalus soovitud ajal tellimusest loobuda, sellest meid teavitades,» kinnitas Anne, kes ei soovinud oma perekonnanime avaldada.

Tarbijakaitseametile on sel aastal laekunud Provea SA kohta üks kaebus ja kolm järelepärimist ning 2012. aastal kuus järelepärimist. «Kaebus oli kaupleja saadetud soovimatute reklaamkirjade kohta, päringud on olnud peamiselt lepingust taganemise kohta,» selgitas tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Paul, lisades, et tekkinud arusaamatused on tarbijakaitseameti vahendusel leidnud tarbijate jaoks sobivad lahendused.

«Kui inimene on saanud esimese paki kätte, aga ei soovi, et talle hakataks saatma pakke ka edaspidi perioodiliselt, siis tuleb tal sellest kauplejale kohe teada anda,» toonitas Paul.

Telefoni teel tellides pea meeles:

1. Tarbija peaks tutvuma pakkumise tingimustega. Telefoni teel toodet või teenust tellides ei pruugi inimenepakkumise tingimustest täielikult aru saada ega suuta kogu müügikõne käigus antud infot meelde jätta. Kindlasti tuleks täpsustada, kas tegemist on ühekordse või tasulise perioodilise teenusega.

2. Tarbija peaks endale selgeks tegema toote või teenuse lõpphinna. Toote või teenuse maksumusele võivad lisanduda ka postikulud. Kui tegemist on perioodilise teenusega, siis peab arvestama, et iga järgmise pakiga kaasnevad uued kulud.

3. Tarbija peaks üle küsima, kuidas on võimalik tellitud kaup tagastada või teenusest loobuda, kui see talle ei sobi.

4. Enne kindla jah-sõna ütlemist peaks tarbija hindama oma rahalist seisu ja toote või teenuse vajalikkust. Kindlasti tuleks võtta mõtlemisaega, et vältida emotsiooniostu. Kui müügiagent käitub ahistavalt ja mõjutab tarbijat liigselt lepingut sõlmima, siis on tegemist ebaausa kauplemisvõttega.

5. Kui tarbija on toote kätte saanud või teenust kasutama hakanud, peaks ta lugema läbi kõik kaasa pandud või talle saadetud materjalid. Seal on kirjas, kui pika aja jooksul ja kuidas saab teada anda, kui on soov tellitud tootest või teenusest loobuda või kui inimene ei soovi edaspidi regulaarselt saadetavaid tooteid.

6. Kauplejad võivad esmakordsel tellimisel pakkuda tasuta proovipakki. Tarbija peaks sellisel juhul uurima, kas proovipaki näol on tegemist ühekordse tasuta tellimusega või ta hakkab tooteid saama iga teatud aja tagant ja peab nende eest maksma. Kui tarbija on saanud tasuta proovipaki ja edaspidi tasulisi pakke ei taha, peaks ta helistama või kirjutama kohe paki saatnud kauplejale ning teatama oma keeldumissoovist. Kui siiski juhtub, et järgmine pakk jõuab tarbijani, tuleb see kohe tagasi saata. Tagastamiskulusid tarbija kandma ei pea.

7. Kui inimene pole pakutud kaupa tellinud, aga talle saadetakse siiski pakk ja arve, siis ei tohiks seda tähelepanuta jätta. Tarbija peaks kauplejale teada andma, et ta loobub saadetisest. Vastasel juhul võib tarbija saada peagi rahalise nõude inkassofirmalt, kuid siis on juba hilja pakist loobuda ja selle eest tuleb ikkagi maksta.

8. Oluline on teada, et ka müügikõne ajal antud suuline nõusolek lepingu sõlmimiseks on tarbija jaoks siduv. Tarbijal on õigus nõuda enne jah-sõna andmist lepingu tingimusi ka kirjalikult. Tarbijal on õigus telefoni teel tellitud tootest või teenusest põhjendusi esitamata 14 päeva jooksul taganeda.

Allikas: Kadri Paul

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles