Mida tasub rehvi ostes teada

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestis tuleb rehve vahetada kaks korda aastas.
Eestis tuleb rehve vahetada kaks korda aastas. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Rehve ostes tuleb vältida nõudluse tippaegu ehk tuleb osta talverehvid suvel ja vastupidi. Nõnda saab pikemalt ostu­otsust planeerida ja hinnadki on sel ajal odavamad.

OÜ Rehvid Pluss juhatuse liige KristjanSuurekivi pani inimestele südamele, et ostuotsust ei tohi langetada kiirustades, kirjutab Kuido Saarpuu ajakirjas 60+.

«Rehve müüvaid firmasid on Eestis palju ning müügihinnad erinevad suuresti,» rõhutas ta. «Odavamate rehvide puhul võib ostukohta valiv inimene säästa tervelt jooksult rehvivahetuse hinna, kallimate puhul võib hinnaerinevus küündida juba saja ja rohkema euroni.»

Suurekivi on kindel, et üldjuhul head ja odavat rehvi korraga ei saa. «Kui teil on sellised ostukriteeriumid, siis tuleb soetada kaheksa rehvi: neli head ja neli odavat,» soovitas ta. Naljana öeldus peitub sügav tõde.

Mida vältida?

Millised võivad olla altminekud? «Tihti toonitavad mehed oma naise autole rehve ostes müüjale, et see pakuks midagi odavat, sest kaasa sõidab autoga vähe, viib ­lapsed hommikul kooli ja toob õhtul tagasi. Ei võeta arvesse, et harva sõitjatel on juhikogemus väiksem, hommikuti on liiklus tihedam ja ohtlikum ning autos on pere pisemad ja kallimad. Paradoksaalsel kombel ei saada korraliku rehvi olulisusest aru,» arutles Suurekivi.

Marek Moorus soovitas muretseda rehve neljakaupa, siis on masina mõlema sillal all ühesuguste omadustega «jalavarjud».

Jooks ehk neli rehvi maksab igal juhul palju. Seega ei tohi lasta neid alla panna kuskil nurgataguses garaažis. Vale paigalduse või väärate töövõtetega võib ka tuttuue rehvi ära rikkuda. «Kui töömehed ei oska rehvi õigesti tasakaalustada, hakkab autojuht sõites tundma vibratsiooni, mis võib panna rehvi ebaühtlaselt kuluma ja tähendab omakorda, et allapandu võib varsti õhtule minna. Sellele ei anna garantiid ei tootja ega müüja,» põhjendas Moorus.

Tasub teada

• Rehvimustri sügavus tuleks üle mõõta kogu nelja rehvi mustri kõige madalamast kohast. Mõõta saab nihikuga või näiteks kaheeurose mündiga. Kui mündi hõbedane äär on näha või tasa, tuleb rehvid välja vahetada, sest hõbedase ääre mõõt on umbes 3,5 mm.

• Rehvi kasutusiga mõjutavad tootja eripärad, mõõt, auto tehniline seisund ja ilm. Kui talv on lumine ja külm, kestavad rehvid kauem. Soe talv võib näiteks lamellrehvi iga 75 protsenti lühendada.

• Rehvi iga pikeneb, kui valite autotootja ettenähtud mõõdu, kontrollite korrapäraselt rõhku, pärast uute rehvide paigaldust lasete kontrollida üle auto veermiku ja vajadusel reguleerida sildu, sõidate sujuvalt, ei kasuta talverehve kevadel pikalt.

• Rehviostul ei tohi kindlasti teha järeleandmisi, mida vanem auto, seda korralikum rehv peab olema, sest uutel autodel on palju elektroonilisi abivahendeid.

• Igal tootel on omad head ja mitte nii head küljed. Näiteks kui rehv on tehtud selleks, et lüüa katsetusel uusi rekordeid ja saavutada maksimumsooritus, on seda kindlasti tehtud läbisõidu ja veeretakistuse arvel. Ehk siis parim pidamine võib tähendada nii kütuse kui ka rehvide suuremat kulu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles