«Keskpäevatund»: ärgem laskem endale tarbijatena kotti pähe tõmmata

Sandra Maasalu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seoses tarbijaõigustega on levinud mitmeid müüte. Üks levinuimaid on ehk see, et kui kaupluse riiulil on tootele märgitud soodsam hind kui kassas küsitav, siis on kauplusel kohustus see toode müüja tarbijale soodsama hinnaga.
Seoses tarbijaõigustega on levinud mitmeid müüte. Üks levinuimaid on ehk see, et kui kaupluse riiulil on tootele märgitud soodsam hind kui kassas küsitav, siis on kauplusel kohustus see toode müüja tarbijale soodsama hinnaga. Foto: Liis Treimann

Tänases «Keskpäevatunnis» arutleti, et Eesti inimene ei võrdle väga hindu, kuid seda tuleks teha, sest just odavamaid tooteid valides saab hinnatõusu ära hoida.

«Mõnedes kaubarühamdes on hinnad juba paar protsenti tõusnud ja see tekitab minus kõhedust,» ütles tänases Kuku raadio saates «Keskpäevatund» ajakirjanik Priit Hõbemägi.

Ajakirjanik Ainar Ruussaar märkis, et Euroopa Komisjoni majandus- ja rahandusvolinik Olli Rehn on Eestit samuti hoiatanud, et deflatsioonist on saamas inflatsioon ja inflatsioon on ka eurokriteeriumide puhul olnud Eesti nõrk koht.

Teine saatekülaline Meelis Atonen tõdes, et riik saab inflatsiooni ohjeldamiseks väga vähe ära teha. «Aga saame ära teha kõik meie,» kinnitas ta. «Eesti inimene ei ole väga hinnatundlik. Eesti tarbija väga vähe vaatab ja võrdleb hindu,» jätkas ta.

Atonen lisas, et üheks hinnatõusu põhjuseks on elektri vabaturuhinnad. Riik saab inflatsiooni ohjeldada, valides, milliseid teenuseid ja kust ta ostab.

«Oluline on see, et tarbija suudaks tootjatele ja müüjatele kuidagi survet avaldada,» ütles Hõbemägi, tehes ettepaneku kampaaniaks «Võrdle hinda!» Ta rääkis, et näiteks iPhone’il on olemas rakendus, mis loeb triipkoodi ja võrdleb seda sama toote hinnaga lähedalasuvates kauplustes.

Ruussaar juhtis tähelepanu, et paljudel Eesti inimestel ei ole võimalik odavamat toodet valida, sest maakohtades on tihti ainult üks pood ja selle hinnad on palju kõrgemad kui Tallinna suurtes kaubanduskeskustes. Ta arvas ka, et tarbijal ei ole aega iga päev erinevaid poode läbi käia, et hindu võrrelda ja kokkuvõttes ostab ta ikkagi kõik ühest kohast.

Atonen ütles, et näiteks tema küll vaatab hindu ega osta näiteks piima poest, kus see on oluliselt kallim. Ta arvas, et autoga liikuvatel inimestel on võimalik erinevaid poode läbi käia küll.

Hõbemägi meenutas, et inimesed läksid just neisse kaubanduskeskustesse, kus olid suured allahindlused. «Ärge laske kotti jumala pärast endale pähe tõmmata. Ärge ostke neid asju mis lähevad kallimaks,» pani ta inimestele südamele.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles