Lugeja küsib: kas taksojuht võib keelduda kaine kliendi teenindamisest?

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

«Soovisin reede õhtul sõita Tallinna kesklinnast Tallinna piirist paari kilomeetri kaugusel asuvasse elurajooni, kuid taksojuht ei soostunud mind linna piirist kaugemale viima. Kas tal on õigus keelduda klienti teenindamast, kuigi klient on kaine ja valmis sõidu eest maksma?» küsib lugeja.

Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski.

Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskirja kohaselt on taksojuhil keelatud mõjuva põhjuseta keelduda sõitja teenindamisest.

Samas on taksojuhil õigus reisija teenindamisest keelduda, kui:

1) sõitja on ilmsete joobetunnustega;

2) sõitja on taksot määrivates riietes;

3) sõitja keeldub ettemaksu tasumisest sõiduks väljapoole põhilist teeninduspiirkonda;

4) sõitja käitumise tõttu või muudel asjaoludel võib oletada, et taksojuhi, tema vara või sõiduki turvalisus ei ole tagatud;

5) sõitja soovib vedada paragrahvi 9 lõikes 5 sätestatud keelatud pagasit;

6) sõitjaid on rohkem, kui taksos on sõitjatele istekohti sõiduki registreerimistunnistuses ette nähtud;

7) taksoplafooni valgustus ei ole sisselülitatud, v.a takso seismisel taksopeatuses.

Paraku ei selgu saadetud kirjast, mille põhjal loobuti kliendi teenindamisest. Kõne alla võib tulla keeldumine mõjuval põhjusel - näiteks asjaolu, et kui taksojuht oleks sõitnud sõitja poolt soovitud teeninduspiirkonnast väljaspool asuvasse sihtkohta, ei oleks ta eelnevalt kokkulepitud ajaks järgmise kliendi juurde jõudnud. Täpsemate selgituste saamiseks tuleks aga ettevõtja poole pöörduda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles