Kauplused vahetavad jõulukinke ümber eritingimustel

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartus Nõlvaku tänaval asuv Prisma.
Tartus Nõlvaku tänaval asuv Prisma. Foto: Sille Annuk

Prisma reklaamib võimalust tarbekaubad mõne teise toote vastu ümber vahetada, kui need mingil põhjusel kingisaajale ei sobi, ent selleks peab olema täidetud terve rida tingimusi. Kaupu vahetavad ümber ka teised kauplusteketid.

Prisma turundusjuht Silver Säga selgitas, et tarbekaubad vahetatakse ringi mõne täiesti erineva toote vastu, mitte pelgalt sama toote värve või suuruseid. «Leiame, et sellise võimaluse pakkumine teeb elu lihtsamaks mitte ainult kingisaajatel, vaid kindlasti ka jõuluvanadel, kes alati ei pruugi päris täpselt teada, mida temale saadetud kirjas konkreetselt silmas peeti,» rääkis Säga, kelle sõnul ajalist piirangut ei ole.

Samas on tarbekaupade ringivahetamisel terve rida tingimusi. Kaup vahetatakse ümber ostutšeki alusel, pakend peab olema rikkumata ning toode peab olema kasutamata ja müügikõlbulik. Alles peavad olema ka originaaletiketid. «Kahjuks ei saa ka ringi vahetada sokke, sukkasid, aluspesu ja ujumisriideid. CD ja DVD plaatide puhul peab olema kilepakend kindlasti rikkumata,» toonitas Säga.

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul on ostetud kauba ümbervahetamine Rimis aasta läbi levinud praktika. «Kindlat ajalimiiti toodete ümbervahetamisel ei ole, kuid siin peaks pigem arvestama, et mida pikemalt vahetamisega viivitatakse, seda vähem tõenäoline on, et saame aidata, kuna meil ei pruugi vahetamisele minevaid tooteid enam kauplustes olla,» ütles Bats, kes toonitas, et kaup peaks olema kasutamata ning terve pakendiga. Samuti on soovitav kõigil kinkijatel ostutšekk alles hoida. Aluspesu ja toiduaineid ringi ei vahetata.

Selveri avalike suhete juht Annika Vilu sõnas, et nemad jõulukingituste ümbervahetamist kampaaniakorras ei tee. «Kink on personaalne ning sellele tasuks mõelda juba kinki planeerides. Samas on loomulik, et mõnikord ostetakse vale suurusnumber või värv ja siis oleme kliendile alati vastu tulnud. Samuti oleme lasknud ümber vahetada veekeetjaid triikraudade või klaase taldrikute vastu, aga seda siiski tingimusel, et toode on kasutamata, originaalpakendis ning meie saame selle uuesti müüki panna,» selgitas Vilu.  

«Kingitud hobuse suhu ei vaadata»

Maxima vahetab ümber riideid ja jalatseid, mille suurused ei sobi. «Vahetame ümber ikka ennekõike asju, mida ei ole kasutatud ja mille puhtust on võimalik hõlpsalt kontrollida ning seda mõistliku aja jooksul,» lausus Maxima kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid.

Kaubamaja turundusdirektori Anne-Liis Ostovi sõnul pole aga kingituste ümbervahetamise komme Eestis väga levinud. «Eesti inimesed suhtuvad kingitegijasse heatahtliku aupaklikkusega, nagu ka vanasõna ütleb – kingitud hobuse suhu ei vaadata,» tõdes Ostov.

Kaubamaja vahetab ostukviitungi alusel ümber vaid puudustega või defektiga kauba. Kaubamaja Lastemaailmas saab aga kahe nädala jooksul ostukviitungi esitamisel ümber vahetada lasteriided ja jalatsid. «Pakume seda teenust just Lastemaailmas, et lapsevanematel oleks mugav ilma lapseta ostlemas käia ja hiljem rahulikult kodus lapsega riideid ja jalanõusid proovida,» lisas Ostov.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles