Klient: Eesti Posti teeninduspunktis üdini pettunud

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Posti kontor.
Eesti Posti kontor. Foto: Elmo Riig / Sakala

Apple´i toodete edasimüüja Valge Klaari tegevjuht Siim Tempel kirjutab Eesti Posti kliendina, et on nende südalinnas asuva kontori teeninduskultuuris sügavalt pettunud.

Alustame paremaga. Mitte, et parem hea oleks.

Tellides ettevõttele tihti kaupa välismaalt olen keskmisest märksa sagedam Eesti Posti klient. Kui siiamaani tulid pakid Põhja-Tallinna kandekeskusesse Toompuiesteel, kuhu sai autoga ilma probleemideta päris lähedale, siis täna esimest korda südalinna teeninduspunkti külastades leidsin lähima võimaluse autot parkida Viru hotelli ees olevasse parklasse.

Mul ei ole jalutamise vastu midagi, aga kui ma peaksin vastu võtma 10 pakki, igaüks kaaluga ligi 10 kg? Viru hotelli ette neid vedada on siiski suhteliselt väsitav ja aeganõudev. Ei aita ka see, et parkida auto korraks keelualasse, otse ukse ette, sest järjekorrad on pikad ja parkimistrahv oleks garanteeritud. Minu lahendus praegusel hetkel oleks oodata, kuni mõni parkimiskoht Coffee In'i kõrval olevas pisikeses parklas vabaneks.

Rääkides järjekordadest jõuame peaaegu ka ajendini, mille tõttu seda arvamust kirjutan.

Alustuseks on järjekorranumbrite süsteem segadusse ajav. Nimelt on seal kaks järjekorda, millele saab eraldi numbri võtta: a) teenindus ja b) pakkide väljastamine.

Valides pakkide väljastamise sain täna numbriks 761. Tabloo mille alusel järjekord liigub näitas numbrit 394. Kuna üldiselt on süsteem mulle tuttav, siis ei arvanudki, et minu ees üle 300 inimese on. Mis aga pettumust tekitas – kui pakkide väljastamisega tegeles vaid üks teenindaja, siis tähendas see seda, et pidin üle 10 minuti ootama, et teada saada mitu inimest päriselt enne mind on. Nimelt näitab üks tabloo mõlema järjekorra numbrit – see vahetub vastavalt sellele, kumb järjekord parajasti edasi liigub.

Imelihtne lahendus oleks paigaldada kaks tablood – suhteliselt odav ja teeb olukorra selgeks. Kui aga Eesti Post ei näe võimalust selle investeeringu jaoks, siis saab ka ühe displei panna näitama mõlemat järjekorranumbrit teatud intervalliga. Swedbank kasutab osades kontorites mõlemat lahendust korraga – mitu tablood, mis näitavad intervalliga erinevaid järjekordasid.

Kahjuks pettumus selle 10 minuti ootamisega ei lõppenud. Tabloo näitas pakkide väljastamise järjekorra numbriks 728. Ei teinud sellest suurt numbrit, ka Põhja-Tallinna kandekeskuses oli olukordi, kus sama palju inimesi ootab enne mind. Kui aga käisin ca 20 minutit ära ja tagasi jõudes oli tablool ees number 731, siis see oli küll kergelt pettumust valmistav. Kiire matemaatika, et kaua ma ootama pean, ei olnud paljulubav.

Ootasin kokku oma poolteist tundi – selle aja jooksul jõudis järjekord numbrini 749. Vahepeal said oma pakid kätte ka inimesed, kes tulid peale mind ja kel oli suurem järjekorranumber, kui mul. Nimelt kui mõne numbri omanik ei oodanud oma numbrit ära ja oli lahkunud, siis teenindaja võttis vahele selle, kes tuli. Ilma numbrit kontrollimata. Ilus oleks küll numbrit kontrollida ja lihtsalt järgmine järjekorras ootav inimene tablool numbrit vahetades kutsuda. Aga see selleks, kui keegi sel hetkel paki kätte saamisest loobunud ei oleks, siis see minu ooteaega ei mõjutaks. Seega ei lase sellest ennast ka eriti häirida.

Nüüd jõuame aga loo mõtteni. Olles pea poolteist tundi oodanud, märkasin, et üks äsja sisse astunud meesterahvas ei suuda ootava rahvamassi seast tuvastada masinat, mis järjekorranumbreid väljastab. Ta pöördus eraldiseisva leti juurde, kus ei olnud leti kohal tablood numbriga ja mille taga olid erinevad tooted, mida Eesti Post müüb. Küsis teenindajalt viisakalt, et oleks tarvis pakki kätte saada – paistis, et ta ootab, et müüja suunaks ta numbrit väljastava masina juurde.

Suur oli nii tema, kui ka minu kui pealtnägija üllatus, kui teenindaja palus isikut tõendavat dokumenti, uuris midagi arvutist ning tõi tagumisest ruumist paki ja andis mehele kätte. Olin veendunud, et nägin-kuulsin midagi valesti. Ei saa ju olla nii, et osad ootavad 2 tundi oma järjekorranumbrit, samas ühest ilma numbri ja ilma järjekorrata letist saab paki 3 minutiga kätte.

Otsustasin proovida. Veel suurem oli mu hämming, kui saingi postiga eelnevalt saabunud teatist ja oma ID-kaarti esitades paki kätte. Oleks ma oma numbrit ootama jäänud, oleks tõenäoliselt tund aega veel ootama pidanud. Samas oleksin kohe sinna letti läinud, oleksin paki 3 minutiga kätte saanud.

Järeldused teeb igaüks ise. Mulle tundus see järjekorras oma numbrit ootavatele inimestele pähe istumisena, mis tõttu selle arvamuse ka kirjutasin. Vabandan. Arvamus on saadetud ka Eesti Postile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles