Elron: Tartu-Tallinna rongides jääb tipptunni ajal istekohtade probleem

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni juhatuse liige Riho Seppar (vasakul) ja nõukogu esimees Toivo Promm rääkisid pressikonverentsil probleemidest uute rongidega.
Elroni juhatuse liige Riho Seppar (vasakul) ja nõukogu esimees Toivo Promm rääkisid pressikonverentsil probleemidest uute rongidega. Foto: Toomas Huik / Postimees

Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip nentis tänasel Pääsküla depoos toimunud pressikonverentsil, et Tallinna-Tartu rongides ei peagi saama istuda ning tipptundidel jääbki istekohtade probleem.

Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip nentis konverentsil, et Elron on väga lühikese aja, kõigest kuue kuuga vahetanud välja Eestis sisuliselt kogu rongipargi. Praegu on Elronil kokku 18 elektrirongi ja 13 diiselrongi. «Tehniliselt on rongid korras,» kinnitas ta ja lisas, et Elroni eesmärk on suurendada inimeste liikumisvõimalusi.

Samas kinnitas Ossip, et Tallinna-Tartu rongides jääbki istekohtade probleem ning kõik istuma ei saa. Praegu maksab poole Tartu-Tallinn piletist kinni riik. Vaguneid ei plaanita rongidele juurde panna.

«Ma arvan, et maapiirkondades pole optimaalne kasutada neljavagunilisi ronge. Kahevaguniline rong võib teatud piirkondades olla täiesti piisav. Pigem on soov teha sõiduplaani tihedamaks ja tuua juurde rohkem väljumisi. Nõnda hajuvad ka inimesed rongide vahel ära,» lausus ta. 

Ossipi kinnitusel on sõiduplaan nüüdsest tihedam. «Kui Eesti suuruselt kolmandasse linna Narva läheb päevas üks rong, siis see pole normaalne. Nüüd läheb Narva päevas kaks rongi ja varsti juba kolm. See on suur samm edasi,» ütles ta.

Samas tõdes Ossip, et kõige enam on probleeme esinenud piletimüügiga. «Meil oli 31. detsembril kella 11st õhtul kuni 2ni öösel 3 tundi aega, et piletimüügi süsteemi vastavalt sõiduplaanile korda teha. Me teadsime, et see aeg on hästi lühike ja kriitiline ja andmete sünkroonimisel võib tekkida vigu. Me oleme neid vigu kogu aeg korrigeerinud ja praegu saan ma öelda, et enamik suuremaid asju on likvideeritud,» lausus ta ja kinnitas, et jaanuarikuus suudetakse kõik probleemid infosüsteemides lahendada.

«Kui on varem ostetud pilet, siis uuenenud piletisüsteemi vahel võib esineda tõrkeid,» nentis Ossip. Tema sõnul tuleb täiendavalt ka juurde võimalus omale esimeses klassis istekohta valida ning kaardimakse puhul parandatakse terminali töökindlust.

Selleks, et pikamaa rongides võiks olla ka toitlustus, tuleks rongist ära võtta kuus istet. «Kaalume, kas seda teha või mitte,» ütles Ossip ja lisas, et toitlustusega tegeletakse siis, kui viimased rongid on aasta teises pooles Eestisse saabunud.

Suvel võib oodata probleemi jalgratastega, mis võtavad kaasreisijatelt istekohti ära. Praegu Elron jalgrattaga reisijatele lisatasu siiski kehtestada ei plaani.

Ossip lisas, et oluline on ka rongide sõidukiiruse tõus. «Keskmine aeg, mida inimene rongis veedab, peaks olema 15 minuti võrra väiksem,» toonitas ta. Ossip usub, et esimeste päevade statistika näitab, et aasta lõpuks suureneb rongiga reisijate arv rohkem kui 50 protsenti – see arv võiks olla üle 5 miljoni reisija.

Juhatuse liige Riho Seppar lisas, et Elron soovis ronge valides saada võimalikult palju istekohti, kuid nii, et samal ajal oleks mõeldud ka ratastooli ning lapsevankriga reisijate peale. Seppar tõdes, et reisijate arv on praegu tõusnud kolmandiku võrra ning nentis, et nad ei osanud seda ette näha.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles