Toidupoed: meie tahame müüa küll, aga kaupa ei tooda

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tühi poeriiul.
Tühi poeriiul. Foto: Reuters / Scanpix

Jaekettide sõnul tekib õhtuti kaubast puudus eelkõige tootjate tarneprobleemide tõttu, pühadejärgsel ajal on tellimuskoguseid ka raskem ennustada.

Tarbija24 lugejad tõid üleskutsele vastates välja, et kõige raskem on õhtuti toidupoest leida piima ja hakkliha, samuti sooduspakkumisega tooteid.

Prisma kliendid teatasid, et pärast jõule on poes kaubaga nigelad lood ja paljud riiulid jäävad tühjaks. «Kristiine Prismas on vist uus varustaja või kaubatundja – asi on kehvaks läinud. Pudruriiul on tühi, piparkooke pole. Cappuccino piima ootasime kuu aega,» kirjeldas ta.

Lasnamäe Prismas pidavat aga olema tualettpaberi nappus. «Terve pikk riiul oli lage ja järel oli vaid paarist viimasest sordist mõned pakid. Üldse oli pood kuidagi poolrüüstatud muljega ja tekkis tunne, et kohe jõuame talongiaega tagasi,» kirjeldas lugeja. Ta nentis, et ilmselt on asi jõulujärgses perioodis.

Paar päeva tagasi avastas kella 21.30 paiku klient Rocca al Mare Prismas, et täiesti otsas olid hakkliha ja kodujuust – tooted, mida ta ostma oli läinud. «Mind üllatas, et esmaspäeva õhtul laiutas mitmel riiulil tühjus,» mõtiskles ta.

Prisma turundusjuht Silver Säga selgitas, et kui rääkida selle nädala algusest, siis viimase kahe nädala tarnegraafikud on pühade tõttu olnud tavapärasest pisut hõredamad ja seoses sellega on tellimiskoguste ennustamine olnud keerulisem.

Säga ütles, et kauplus saab mõnikord tagasisidet oma klientidel selle kohta, et üks või teine toode on õhtul otsa saanud. «Meie eesmärk on, et kogu sortiment oleks iga päev müügil seni kuni kauplus suletakse. Kahjuks ei ole alati võimalik absoluutselt kõikide toodete piisavust tagada, kuna klientide ostukäitumist täielikult ette ennustada pole võimalik. Samuti tuleb teinekord ette seda, et tarneahelas tekib probleem ning kaup ei jõua õigeks ajaks Prismasse,» selgitas Säga.

Ta lisas, et alati on võimalik, et kauba tellimisel on tehtud inimlik eksitus. «Küll aga teeme igapäevaselt tööd selle nimel, et riiulitel oleks õhtuti võimalikult vähe tühje kohti ja ükski klient ei peaks poest lahkuma täitmata ostunimekirjaga.»

Selveri jaeketile heideti peamiselt ette seda, et õhtuti on kauplusest otsa saanud muna või hakkliha. «Selveris on üsna tihti hakkliha ning munad otsas,» kirjutas üks lugeja. Teda toetas teine: « Pääsküla Selveris oli kell 17.45 otsas hakkliha.» Merimetsa Selverist olid väidetavalt pühapäeva varasel pärastlõunal otsas piim, keefir, kanalihatooted ja munad. Mainiti veel Tondi Selverit, kus puudus veisehakkliha.

Selveri avalike suhete juht Annika Vilu ütles, et pärast uurimist selgus, et üleeile oligi probleeme Saaremaa Lihatööstuse hakklihaga, sest nende pakkeliin oli katki. Praeguseks peaks olema kõik korras ja igas poes hakkliha piisavalt.

Pole hakkliha, muna ja piima

«Talleggi munadega on olnud pikemat aega tarneraskusi – neil ei jagu nii palju mune kui nõudlust oleks. Tallegg toodab ka meie oma kaubamärgiga mune. Samas ei ole munariiul kindlasti olnud päris tühi, sest teiste tootjate tarnetega probleeme olnud pole,» lisas Vilu.

Ka Grossi toidupoes oli probleemiks piima puudus. «Grossiga on jah mingi jama pidevalt – piimad, leivad ja saiad õhtuti kättesaamatud,» kirjutas klient. «Kusjuures imelik, et Tapa Grossi Toidukaubad poes on viimasel ajal pärast kella 5 piima valik väga väike või nagu täna – puudub üldse?» imestas ka teine. Sõpruse ning Akadeemia Konsumites polnud pühapäeva õhtul lugejate sõnul samuti piima. Eleonore lisas, et 6. jaanuar ilmselt pole kõige parem aeg toiduvarude täiendamiseks, sest siis olid isegi Stockmanni lihaletid tühjad.

Maxima peamise puudusena toodi esile sooduspakkumiste otsa lõppemist enne õhtut. «Maximas on õhtuti kõik sooduspakkumised otsas. Olgu siis kohuke, lauaviin või lambipirnid. Ainult kollased sildid on järel,» rääkis Õismäe elanik. Ka mujal haigutas kollaste siltide taga tühjus. «Maximas on kogu aeg kollaste siltide taga tühjus, vähemalt Sauel. Kui on soodustus välja kuulutatud, siis reeglina on selle kauba koht tühi.»

Maxima kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid ütles, et kuna sooduspakkumisega tooted on klientide hulgas populaarsed, siis seetõttu vahel juhtub, et kampaaniatoode on päeva lõpuks otsa saanud. Kui mõni toode, sh soodushinnaga, on müügisaalis otsa saanud, siis reeglina on Erilaiu sõnul siiski saadaval asendustoode, seda eriti esmatarbekaupade nagu toiduained puhul.

Seda, et saadaval pole üldse teatud toiduainet, juhtub tema sõnul peamiselt tarneprobleemide tõttu. «Seda juhtub haruharva ja erakorralistes oludes – näiteks tarneprobleemide tõttu või erakorraliselt suure ostuhuvi korral nagu pikad pühad või järsult muutunud ilm, et mõnda tootekategooriat kaupluses üldse saada pole,» lausus ta.

«Püüame loomulikult eeldatavaid ostukoguseid ette prognoosida, kuid just toidukaupade ehk kiiresti riknevate toodete puhul tuleb siin arvestada, et oodatust suurema ostukoguse korral ei ole võimalik toodet enam samal päeval juurde tuua,» tõdes ta. Erilaid märkis, et Maxima müügisaali töötajad käivad päeva jooksul pidevalt kauba saadavust kontrollimas, kuid eelpool kirjeldatud juhtudel ei ole võimalik neid tooteid samal päeval juurde tuua. 

Ka Säästumarketis ei leidnud lugejad õhtuti sooduspakkumisega tooteid. «Arvan, et soodusmüükidega lollitatakse kõige enam Säästumarketites. Töölt tulles pole enam midagi müügis, mis oli soodushinnaga,» teatas lugeja.

Säästumarketi formaadijuhi Jelena Koginova märkis, et kampaaniatoodete prognoosimine on väga keeruline ning Säästumarket teeb selle parandamise osas kõvasti tööd. Kampaaniaid plaanitakse pikalt ette ning enamasti saab aluseks võtta eelnevad sarnased müügid, arvestades ka muid võimalikke asjaolusid (ilmaolud, pühad, nädalavahetused jms).

«Üsna sageli näeme, et pigem on kampaaniatooteid üle. Samas tuleb mõistagi vahel ette ka olukordi, kus kampaaniatooted osutuvad erakordselt populaarseks ning viimase kampaaniapäevani neid ei jagu. Analüüsime taolised juhtumid alati põhjalikult läbi ning teeme tulevastes tellimustes korrektuure. Meie huvi on ikkagi pakkuda kliendile seda, mida ta soovib,» sõnas Koginova. Naine lisas, et Säästumarket on investeerinud ka uude tarkvarasse, mis peaks aitama kampaaniatoodete kättesaadavust veelgi parandada

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles