Klient: mööblipood petab, aga tarbijakaitseamet laiutab käsi

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt ABC Mööbli kodulehelt.
Pilt ABC Mööbli kodulehelt. Foto: abcmoobel.ee

E-kaupluse ABC Mööbliga hätta jäänud klient on pettunud ka tarbijakaitseametis, kes on tema sõnul küll mööblipoe tempudega kursis, kuid midagi ette ei võta.

«Mul on suur mure. Tellisin mullu 6. novembril internetipoest ABC Mööbel endale voodi, kuid pole siiani seda kätte saanud, samuti ei vasta keegi kodulehel olevale telefoninumbrile,» kurtis Iris. «Helistasin tarbijakaitseametisse, kuid sealt öeldi mulle, et ilmselt võin oma ettemakstud raha «korstnasse» kirjutada. Lihtsalt uskumatu, amet teab, et asjalood on sellised, aga mitte midagi ette ei võeta. Ettevõtte koduleht on rõõmsalt internetis üleval ja kõik saavad oma raha «korstnasse» kirjutada,» tõdes naine, kes soovis mööblipoe eest hoiatada ka kõiki teisi heausklikke kliente.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Pauli sõnul on ameti poole seoses ABC Mööbliga möödunud aasta teisel poolel ja selle aasta alguses pöördunud kaheksa inimest. Peamiselt probleemidega, et kaupleja ei ole tarbijatele tellitud mööblit tarninud ega ole tagastanud mööbli eest tasutud raha.

Pauli kinnitusel pole mööblipoega varem probleeme olnud. «ABC Mööbliga seotud pöördumised on menetluses ning see alles selgub, kas ettevõte tuleb lisada musta nimekirja või mitte. Musta nimekirja lisame ettevõtte, kui ta ameti kirjadele ei vasta ja kaebusi ei lahenda,» selgitas ta. ABC Mööbel ei ole praeguse seisuga ka tarbijakaebuste komisjonis käinud.

Paul selgitas, et tarbija, kes on tellinud ABC Mööblist tooteid, kuid pole neid kätte saanud, peaks esmalt pöörduma ettevõtte poole kirjalikult. Juhul kui ettevõte ei vasta 15 päeva jooksul tarbija pöördumisele või tarbijat ei rahulda firma vastus, tuleks pöörduda tarbijakaitseameti poole ja esitada kirjalik avaldus, kuhu on lisatud koopia ostu tõendavast dokumendist, näiteks tšekist ning muudest ostuga seotud lepingutest ja dokumentidest.

Seejärel saadab tarbijakaitseamet kauplejale tarbija kaebuse koopia, millele peab kaupleja kirjalikult vastama. Amet saadab kaupleja kirjaliku vastuse koopia edasi tarbijale. Kui kaupleja ei vasta või tema pakutud lahendus tarbijat ei rahulda, tuleb sellest teavitada tarbijakaitseametit ning amet saadab kaebuse koos kaupleja kirjaliku selgituse ja tarbija seisukohaga tarbijakaebuste komisjonile.

Tarbijakaebuste komisjoni otsuseid mittetäitnud ettevõtete musta nimekirja lisatakse ettevõtja, kui ta pole komisjoni otsust tähtaegselt täitnud ja ei ole tarbijakaitseametit teavitanud pöördumisest kohtusse sama vaidluse läbivaatamiseks.

Tarbija24-l ei ole õnnestunud ABC Mööbliga ühendust saada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles