EMT poolt terveks kuulutatud telefon osutus siiski vigaseks

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EMT logo.
EMT logo. Foto: Joosep Martinson / Õhtuleht

Korduvalt garantiiremondis käinud telefonil viga ei tuvastatud, ent tarbijakaebuste komisjon leidis siiski, et telefon on vigane ja EMT peab kliendile raha tagastama.

Mullu juulis ostis klient EMT-st mobiiltelefoni HTC Windows Phone 8S hinnaga 174 eurot. Juuli lõpus pöördus klient EMT poole esimest korda pretensiooniga. Nimelt ei läinud kliendi väitel telefoni ekraan lukku – ekraan lülitas end uuesti sisse.

Hoolduskeskus võttis telefoni garantiiremonti. Teostati tasuta toitelüliti vahetus ja uuendati tarkvara, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses.

Septembris pöördus klient teist korda EMT poole. Nimelt ei olnud pretensiooni kohaselt alati võimalik registreeruda avalikku WiFi võrku. Ükskord kiilus telefon täiesti kinni, kui WiFi sisse lülitati. Korra valgustus ekraan ise, kuigi klahvilukk oli peal. Klient pani uuesti luku peale, kuid ekraan süttis jälle. Klient soovis müügilepingust taganeda ekraani aktiveerumise tõttu.

Telefon võeti taas garantiiremonti. Samas tarbija poolt kirjeldatud vigu ametlik hoolduskeskus telefonil ei tuvastanud, teostati vaid tarkvara uuendus.

Kuna EMT tarbija taganemisavalduse osas seisukohta ei võtnud, siis esitas klient uue avalduse. Hoolduskeskus taas vigu ei tuvastanud – WiFi töötas korralikult, ekraani iseaktiveerumist testi käigus ei ilmnenud ning telefon vastas nõuetele, kinnitas keskus.

Oktoobris vormistas tarbija telefoni uuesti remonti. Kaebuse kohaselt ei olnud võimalik pääseda Elioni avalikku WiFi võrku. Klient soovis lepingust taganeda.

Tagastusaktis aga märgiti taas, et vigu ei tuvastatud. Samas proovis tarbija ühendust saada viie erineva võrguga, kuid see tema kinnitusel ebaõnnestus.

Vead ilmnesid videolt

EMT teatas, et puudub alus telefoni väljavahetamiseks või ostusumma tagastamiseks.

Nii tuli pöörduda tarbijakaitseameti ja tarbijakaebuste komisjoni poole.

EMT selgitas, et esimeses remondis parandati viga garantiikorras. Kaupleja märkis istungil, et tarbija esitas müügilepingust taganemise avalduse juba pärast esimest remonti, ehkki vead kõrvaldati. Edaspidi vigu enam ei tuvastatud. Seejuures ei ole EMT WiFi ühenduse probleeme tuvastanud ühelgi korral.

Klient aga esitas komisjonile kaks videolõiku. Mõlemast videost ilmnes, et 30. detsembril 2013 pärast kella 16 toimus telefoni ekraani iseeneslik sisse-ja väljalülitumine. Komisjoni liikmed leidsid üksmeelselt, et nähtud puudus sarnaneb 21.07.2013 telefoni remonti andmisel esitatud veakirjeldusega - ekraan lülitas end ise uuesti sisse.

Komisjon leidis, et telefoni remont on ebaõnnestunud, kuna tootel avaldus uuesti tarbija pretensioonis kirjeldatud viga. WiFi ühendusega seotud väidetav puudus komisjoni poolt tõendamist ei leidnud.

Remondi ebaõnnestumise tuvastamisel võib lepingust taganeda, kinnitas tarbijakaebuste komisjon.

EMT avalike suhete juht Kaja Sepp selgitas, et EMT nõustub tarbijakaebuste komisjoni otsusega ja seda edasi ei kaeba.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles