Puhastusfirma ei võta tuntud brändi rõivaid pessu

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rõivad. Illustratiivne foto.
Rõivad. Illustratiivne foto. Foto: Panther Media/Scanpix

Puhastusfirma Euroclean ei võta meesteriiete tootja Camel Active kaupa tavatingimustel vastu, vaid peseb selle kaubamärgiga rõivaid ainult kliendi enda vastutusel - riided muutuvat pärast pesu kirjuks. Maaletooja sõnul ei oska Euroclean nende riideid lihtsalt õigesti puhastada.

Puhastusfirma Euroclean esindaja Karmen Veeorg ütles, et on uksele kleepinud sildi, et puhastab Camel Active rõivaid vaid kliendi vastutusel. «Selle brändi kaubad lähevad pesus kirjuks. Inimene tuleb musta pintsakuga ja saab tagasi hallikirju pintsaku. Poes müüja ei räägi, et materjal on tehase poolt kulutatud, sest stiil on selline. Pesus kulub materjal veelgi,» selgitas Veeorg.

Camel Active poode esindab Eestis Rive Lats Eesti OÜ. Selle regionaaljuht Jelena Haritonova ütles, et Euroclean on ainuke puhastusfirma, mis ei oska Camel Active’i tooteid pesta. «Kuigi hooldussildid on peal – keemiline puhastus ei ole lubatud, ainult pesemine ja õrn tsentrifuug,» kinnitas Haritonova.

Tema sõnul on rõivafirmal kasutusel spetsiaalne värvimistehnoloogia. Tavaline on see, et kangast värvitakse ning seejärel õmmeldakse sellest rõivaese. Camel Active kasutavat aga tehnoloogiat, kus kangast värvitakse kaks korda. Esialgsele värvimisele järgneb õmblemine. Seejärel värvitakse valmis rõivaeset veel ühe korra. Tekib eriline efekt, kus üks värv on kulunud.

«Tänu sellele meetodile on riided mõnusad katsudes ja omavad individuaalse värvitooni. Neid riideid on parem pesta eraldi, kuna need võivad anda värvi. Ajaga värv kulub. Riided on tundlikud tugeva kunstvalguse suhtes,» nentis Haritonova.

Kõikidel toodetel on tema sõnul silt, et tegemist on garment-dyed ja wash-out efektiga. Ingliskeelsele tekstile lisab pood Haritonova sõnul ka kollase sildi, millel on eestikeelne tõlge. Klientidele antakse tema sõnul ka hooldusjuhend ja selgitatakse rõiva omapära.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles