WHO: alkoholitootjad varitsevad Facebookis alaealisi

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rannas, kui avalikus kohas alkoholi tarbida küll ei tohiks, kuid politseipatrulle satub sinna harva.
Rannas, kui avalikus kohas alkoholi tarbida küll ei tohiks, kuid politseipatrulle satub sinna harva. Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Maailma Tervishoiuorganisatsioon (WHO) kritiseeris alkoholitootjaid, kes Facebookis ja teistes interneti suhtluskeskkondades alaealiste tähelepanu otsivad.

Üleeile teatas WHO, et alkoholi turundamine on muutumas üha peenemaks kunstiks ning õhutas riike noortele suunatud alkoholireklaamide vastu võitlema ja vägijooke maksustama, kirjutab Healthday.

Tervishoiuorganisatsiooni andmeil on viinatootjatel Absolutil ja Smirnoffil kummalgi Facebookis ligi pool miljonit fänni ning Heinekeni õlu meeldib 400 000 kasutajale.

Alkohol põhjustab maailmas igal aastal 2,5 miljonit surmajuhtumit, neist 320 000 juhul läheb hauda noorem kui 30-aastane inimene. Eelmisel nädalal suri Prantsusmaal noormees, kes osales Facebooki vahendusel organiseeritud joomingul.

WHO hinnangul peaksid riigid noorte kaitsmiseks rahvusvahelist koostööd tegema.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles