Tuntud usaldustelefoni uus teenus paneb imestama

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Neeruhaigustega seotud küsimustega saab 13. märtsil neerukeskustesse helistada.
Neeruhaigustega seotud küsimustega saab 13. märtsil neerukeskustesse helistada. Foto: Ain Protsin

Aastakümneid on usaldustelefonile 126 helistatud, et saada vältimatut psühholoogilist abi. Hiljuti hakkas usaldustelefoni ülal pidav MTÜ pakkuma hoopis uudset teenust - samale numbrile saab saata tasu eest sõnumeid, mis ilmuvad öösiti Tallinna TV ekraanile.

Tehnilise järelevalve amet (TJA) pöördus sotsiaalministeeriumi poole, et uurida, kas ministeerium peab järelevalvet vältimatu psühholoogilise abi teenuse osutamise ja selle sisu üle ning kas on kehtestatud ka mingid nõuded teenuse osutajale.

Nimelt tundus ametile kummaline, et usaldusnumbrile saab sõnumit saata. «Tehnilise järelevalve amet tuvastas rutiinse järelevalve käigus lühinumbrite 126, 127 ja SMS vahendusel teenuse, mis meie arvates ei olnud vältimatu psühholoogilise abi teenus,» selgitas ameti peadirektori referent Katrin Luuken.

Eelmise aasta lõpust saab usaldustelefonile 126 ja 127 saata tasulisi sõnumeid, mis ilmuvad öösiti Tallinna TV ekraanile saates «Telechat». Teised televaatajad saavad sõnumitele vastata. Tehakse tutvust ja otsitakse hingekaaslasi.

Numbritelt 126 ja 127 osutab vältimatut psühholoogilise abi teenust MTÜ Hingeabi Assotsiatisoon Usaldus. MTÜ president Enno Selirand kinnitas, et on vahel telesaadet vaadanud ega mõista kõiki inimesi, kes oma soove teleekraanil hõikavad. «Maailm ongi selline, et igast asjast ei peagi aru saama. Inimene on saanud võimaluse asja välja öelda,» arvas Selirand.

Ta ütles, et usaldustelefonid on 27 aastat avatud olnud, kuid viimased aastad on otsitud uusi väljundeid, kuidas inimesteni jõuda. «Tuleb olla võrgustikes, kus on inimesed,» selgitas Selirand.

Teine probleem on see, et kui varem saadi teenuse osutamiseks riigilt toetust, siis sellest aastast enam mitte. Nii tuleb otsida võimalusi, et teenust ülal pidada.

«Olulisem kui tühised sendid, mida teenime projekti sees, on see, et number on reklaamis. Inimestele, kes sõnumi saadavad, jääb meelde number 126,» kinnitas Selirand.

SMS-teenus on veel noor ning Seliranna sõnul on vara analüüsida, kas see on abiks või tekitab hoopis uusi probleeme. «Oleme mõelnud, kas üldse jätkata, aga kui pöördujaid on, peame jätkama.»

Endiselt saab ka numbritele 126 ja 127 helistades psühholoogilist nõu. Sinna helistades annavad nõu kutselised telforid.

«Lähtudes MTÜ Hingeabi Assotsiatsioon Usaldus veebilehel olevast usaldustelefoni teenuse kirjeldusest on siiski tegemist telefoni teel osutatava nõustamisteenusega, mis eeldab abivajaja ja telfori (nõustaja) vahelist kontakti. Meie hinnangul ei ole sõnumite vahendusel pakutava teenuse näol tegemist vältimatu psühholoogilise abi teenusega. Sotsiaalministeerium ei olnud teadlik sellisel viisil osutatavast teenusest,» vastas sotsiaalministeerium TJA-le

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles