Külm annab autoabile palju tööd

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Külmaga saab auto käima heas korras akuga. Pildil vana ja utiliseerimisele minev autoaku.
Külmaga saab auto käima heas korras akuga. Pildil vana ja utiliseerimisele minev autoaku. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Autoabi juht Taimar Pärtel nentis, et külmaga on väljakutseid poole rohkem. Põhiliselt valmistavad peavalu tühjad akud.

«Külma ilmaga on väljakutseid poole rohkem kui tavaliselt. Kui on külmakraade 25, siis on juba väga palju väljakutseid, umbes 150 päevas. See on kordades rohkem kui muidu,» rääkis Autoabi juht Taimar Pärtel.

Probleemid on enamasti ühed ja samad. «Mida pikemalt on külma, seda rohkem akusid ütleb üles. Inimesed teevad lühikesi sõite,» selgitas Pärtel, kes soovitab teha külmaga pikemaid sõite, kui ei ole võimalik akut laadida.

Ta soovitab päevi näinud aku õigel ajal ära vahetada, kuid nendib, et see ei anna täielikku kindlust, et probleeme ei teki. «Teinekord ka täiesti korralik aku võib külma ilmaga kolme-nelja päevaga tühjaks minna,» selgitas Pärtel.

Puksiiriabi pakkuva OÜ Alondra juhataja Tarmo Lukk ütles, et neil on keskmiselt 10-11 väljakutset päevas. Külmade ilmadega see arv veidi suureneb.

«Palju sõltub kolmest asjast – aku, hooldus ja kütuse kvaliteet,» kinnitas Lukk.

«Mõnes tanklas võib olla mitte kõige parema kvaliteediga kütus. Kütust ostetakse ka Venemaalt. Kui kütus külmaga ära hangub, siis auto ei teegi mitte midagi,» selgitas Lukk.

Lukuabi kutsutakse seetõttu, et külmaga võivad puldi patareid ootamatult tühjeneda. Näiteks siis, kui suusatama minnes pistetakse pult taskusse. Sellisel juhul võib pulti hiljem proovida peo sees soojendada. Enamasti tuleb vanad patareid lihtsalt ära vahetada.

Samuti on talvel probleeme sellega, et lukud külmuvad kinni. «Siis on olemas erinevad lukusulad, mida võib luku sisse pihustada. Müüakse bensiinijaamades,» rääkis Lukk.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles