Rimi omamärgitooted trügivad ka mahekauba ostja korvi

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi omamärgitooted.
Rimi omamärgitooted. Foto: Rimi

Jaeketi Rimi hinnangul suureneb omamärgitoodete osakaal ostukorvis viie aastaga pea viiendikuni, uue trendina pakutakse omamärgitooteid ka nišikaupade juures nagu mahetoodang.

Rimi Baltic ostudirektori Vaido Padumäe sõnul suureneb omamärgitoodete osakaal ostukorvis keskmiselt ühe protsendi aastas. «Rimi ostukorvis on omamärgitoode hulk täna ligi 16 protsenti ning võib eeldada, et viie aasta jooksul kasvab osakaal 20 protsendini,» ütles ta. 

Kõigis Eesti jaekettides kokku on omamärgitoodete hulk ostukorvist keskmiselt 10 protsenti. «Kui mõne aasta eest võis tajuda, et omamärgitoodete maine polnud kõige parem, siis tänaseks on olukord muutunud,» lisas Padumäe.

Kui senini on omamärgitoodete seas olnud peamiselt laiatarbekaubad ja põhitoiduained, siis viimaste aastate jooksul on sortimenti lisandunud ka nišitooted. «Kogu Euroopas on kasvav trend omamärgitoodete sisenemine uutesse kategooriatesse nagu tervise- ja ilutooted või alkohol. Ka Rimis on nišikaupadel nagu I Love Eco mahetooted või Selection by Rimi sari läinud edukalt. Lisaks oleme uute omamärgitoodetena lettidele toonud Rimi puu- ja köögiviljad,» lisas Padumäe.

Omamärgitoodete osakaal kasvab kogu Euroopas. Suurbritannias moodustasid Nielseni 2011. aasta uuringu tulemuste põhjal omamärgitooted 43 ja Saksamaal 32 protsenti ostukorvist. Põhjanaabrite soomlaste puhul on see osakaal 19 protsenti.

Rimi sortimendis on kokku umbes 1700 omamärgitoodet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles