Tarbijakaitseamet määras Elionile ja EMT-le trahvi

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elioni NutiTV.
Elioni NutiTV. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Tarbijakaitseamet lõpetas väärteomenetlused Elioni ja EMT suhtes ja määras kummalegi sideettevõtjale lepingutingimuste muutmisest nõuetekohaselt teavitamata jätmise eest rahatrahvi.

Elektroonilise side seaduse alusel peab sideteenuse pakkuja tarbijat sideteenuse lepingu muutmise kavatsusest teavitama kirjalikult vähemalt üks kuu ette, teatas tarbijakaitseamet. Seejuures peab ettevõtja selgitama, et tarbijal on võimalik leping üles öelda, kui lepingu muudetud tingimused talle ei sobi. Kui tarbija soovib muudetud tingimustele viidates lepingu üles öelda, ei ole ettevõtjal õigust temalt leppetrahvi nõuda.

Elion Ettevõtted AS teatas möödunud aastal, et vahetab senise nutiTV teenuse uue vastu välja ning kui klient soovib vanale nutiTV-le lisateenuseid (nt salvestamine, videolaenutus) tellida või olemasolevat teenust muuta, peab ta üle minema uuele nutiTV-le. Super kõnekaardi puhul muutis EMT pikad tasuta boonuskõned viieminutilisteks.

Elion ei selgitanud teadetes tarbijatele nutiTV teenuse tingimustes ja hinnastamises plaanitavate muudatuste kohta, et inimestel on õigus muudatustega mittenõustumisel leping üles öelda, on amet seisukohal. Lepingu ülesütlemise võimalust ei maininud ka EMT kavatsetava Super kõnekaardi tingimuste muutmise kohta tarbijatele edastatud teadetes.

Tarbijakaitseamet karistas Elioni elektroonilise side seaduses sätestatud nõuete rikkumise eest kiirmenetluses 900 euro ja EMTd üldmenetluses 1400 euro suuruse trahviga.

EMT pressiesindaja Kaja Sepp kinnitas, et EMT nõustub ameti otsusega ja tasub määratud trahvi.

Trahv juba makstud

Sepp täpsustas, et trahvi põhjuseks polnud mitte kõnekaardi tingimuste muutmine ega teavitusega hilinemine, vaid see, et muutustest teavitavas kirjas puudus lause, et muudatusega mittenõustumise korral on kõnekaardi kasutajal õigus leping üles öelda.

Elion on tunnistanud inimlikku eksimust seoses formaalsete teavitamisnõuete järgimisega: uue nutiTV muudatuste kohta avaldatud teates puudus selgitav lause selle kohta, et kliendil on õigus muudatustega mittenõustumisel leping üles öelda, kinnitas Elioni avalike suhete juht Marek Unt. Seoses teavitamisnõudeid puudutava eksimusega määras tarbijakaitseamet Elionile enam kui kuu aega tagasi trahvi ja Elion on selle mitu nädalat tagasi ka tasunud, lisas Unt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles