Omanik muljetab: mis on Tesla Model Si ainus viga?

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Esimesena Eestis Tesla S elektriauto omanikuks saanud Mario Kadastikul jagub pärast kahe kuu pikkust sõidukogemust vaid kiidusõnu ning ligikaudu 70 000 eurot maksva elektriauto soetamist ta ei kahetse. 

Kadastikule kuuluva Tesla Model S läbisõit on veidi üle 3000 kilomeetri. Detsembri jooksul sõitis Kadastik oma uue elektriautoga maha umbes 1600 kilomeetrit. Elektriarvet kasvatas see tema sõnul umbes 40 euro võrra.

«Tesla on tehtud maanteesõiduks, kõik ülejäänud elektriautod on linnaautod ja mõeldud perre teise autona. Siis saab igapäevase töölesõitmisega kokku hoida,» ütleb Kadastik.

Tema peres on Tesla ainus auto ning Kadastik sõidab sellega iga päev paarkümmend kilomeetrit. Kaks korda on ta sõitnud ka Tartu ja Tallinna vahet, ühel juhul oli miinuskraade õues viis. Tesla lubab, et ühe laadimiskorraga saab teha üle 500-kilomeetrise sõidu, ent talvel pole see reaalne. Tartusse ja tagasi saab siiski sõidetud ka miinuskraadidega.

«Tartus olin kohal poolteist tundi ja laadimisvõimalust ei olnud. 12 kilomeetrit enne Tallinna ütles auto, et tahab laadimist. Kui koju jõudsin, siis oli akut neli protsenti alles,» meenutab Kadastik.

Praegu plaanib ta sõitu Lätti. «Kütusekuluks» arvestab umbes 14 eurot. Enamik hotelle on nõus laadimist aga hoopiski tasuta pakkuma.

Kadastik ei ole veel käinud üheski ELMO laadimisjaamas. Akut laeb ta koduses laadimispunktis, mis pandi püsti samuti Kredexi toetusel.

«Üldine mentaliteet on, et pistikus olev Tesla on rõõmus Tesla. Õhtul koju minnes panen saba taha,» ütleb Kadastik. Tavaliselt laeb ta aku korraga 80–90 protsendini. See olevat aku eluea suhtes kõige parem. «Sellel akul on niivõrd suur maht, et ei ole vaja saja protsendini täis laadida. Kui plaanis on sõita üle 300 kilomeetri, siis võiks aku täis laadida. Väiksemate sõitude puhul võikski aku olla laetud 80–90 protsenti,» selgitab Kadastik.

Päevas kulutab ta umbes 20–30 protsenti aku kestvusest ning laeb selle mõne tunniga tagasi.

Kadastik hindab elektriauto puhul eriti selle stabiilsust ja head teel püsivust, samuti kiirendust ning regeneratiivset pidurdamist – pidurdamisenergia suunatakse tagasi akusse. Nii pikeneb ühe laadimisega tagatud tööaeg.

Lähikuudel autode arv mitmekordistub

Häirib vaid üks asi: auto päiksesirmid, mis on ebamõistlikult lühikesed.

Liikluskindlustuse eest tuleb tasuda umbes kuus eurot kuus, kaskokindlustus on aga kallis. «Kui autosid on rohkem, siis muutub ka kasko odavamaks. Samalaadse hinnaga autoga võrreldes on Tesla kasko kaks korda kallim, see tuleneb eksklusiivsusest ja sellest, et meil ei ole hoolduskeskust,» selgitab mees.

Kadastik teab, et peagi saab Eesti juurde veel kaks Teslat ning lähikuudel see arv mitmekordistub. Suveks võib neid siin olla ringi sõitmas juba kümneid.

Auto garantiiaeg on neli aastat või 80 000 kilomeetrit läbisõitu, akul kaheksa aastat ilma läbisõidupiiranguta.

KredEx toetas ELMO programmi kaudu Tesla S ostu 18 000 euro ulatuses, ehk maksimaalse võimaliku summaga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles