Lugeja küsib: miks Elisa mobiilse interneti kasutajate suhtes vaenulikult käitub?

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa.
Elisa. Foto: Toomas Huik / Postimees

«Ma ei ole rikkunud mitte ühtegi lepingu punkti, kaasa arvatud Marika Raiski (Elisa pressiesindaja - toim) väide, et torrentiga illegaalsete filmide tõmbajaid karistatakse. Tõsi, olen ületanud 50GB limiidi, kuid seda Youtube´ist videosid vaadates ja viimasel ajal olen kuulanud Uuno raadiot veebiTV ülekande kaudu, sest millegi pärast minu Windows 7 Ultimate ei toeta enam seda heliformaati ja see töötab ainult otseülekande kaudu,» kirjutab lugeja.

«Ma ei leia, et olen teiste interneti kasutajate suhtes pahatahtlik olnud, pealegi kasutan arvutit sageli hilistel öötundidel (23.00-04.00), mil võrgukoormus ja klientide arv on oluliselt väiksem, kuid loomulikult tarvitan arvutit ka õhtuti kell 15.00-21.00. Samuti pole mulle teatanud keegi internetikiirust, milleni on minu internet piiratud ning hilinenud sõnum polnud samuti eriti rõõmustav. Eriti palju kasu pole teadmisest, et internet on piiratud, kuid kui kaua ja kui palju, seda ei öelda. Peale selle ma ei mõista, miks loetakse viimast 30 päeva tarbimise arvestamise ühikuks. Kui ma täna (või siis 3-4 päevaga) näiteks kasutan selle 50gb ära, mis ei ole võimatu, siis mida ma ülejäänud 29 päeva tegema peaksin? Ja kui ma näiteks järgmine kuu kasutan ainult 10gb? Leian, et aus oleks arvestatud süsteem ehk kasutamata andmemaht lisatakse järgmisele 50gb otsa ning vastupidi, kui ollakse liigselt kasutanud, siis tehakse tasaarveldus. Miks käitub Elisa vaenulikult mobiilse interneti kasutajate suhtes?» uuris lugeja.

Vastab Elisa M-Interneti tootejuht Kertu Kriisk.

Suur osa klientidest jõuab tõepoolest mahupiiranguni kasutades kasutajalt-kasutajale failivahetusprogramme, millele Marika Raiski on vihjanud, kuid mõistliku kasutamise piir saab ületada ka internetis nt videosid vaadates.

Antud klient kirjeldab tegevusi, mille pikaajalisel kasutamisel koguneb andmemaht väga suureks – isegi kui videostreamingut kasutatakse raadio kuulamiseks ja klient videot ei vaata, edastame meie siiski ka otsepildi, mis on suuremahuline tegevus ning selle pidev kasutamine nõuab võrgult tõsist ressurssi. Võrguressurss on aga piiratud ning selleks, et enamik meie kliente saaks võimalikult hea internetikogemuse, tuleb mõnede väga intensiivsete klientide kasutamist piirata. Elisa on konkurentidega võrreldes kõige leebem  - Elisa MiNT pakettide mõistliku kasutamise lubatud maht on kõige suurem ning Elisa on ainuke operaator, kes pakub ka ilma mahupiiranguta paketti.

Teavitame kliente mahupiirangu täitumisest SMSi teel, milles soovitame jälgida kasutusmahtusid iseteenindusbüroost, kus klient näeb oma viimase 30päeva kasutatud kumulatiivset üles ja allalaadimismahtu. Väide, et piirame 30ks päevaks ei pea paika – piirame allalaadimiskiirused 200kbit/s ja üleslaadimiskiirused 50kbit/s piirimaile seniks, kuni kliendi viimase 30 päeva kasutusmaht kokku on langenud 10GB-ni. Seega saab iga klient oma interneti kasutusega piirangu aega mõjutada – mida vähem kasutab, seda kiiremini piirangust vabaneb. Ka piirangust vabanemise kohta saadame kliendile teavitava SMSi kontaktnumbrile.

Elisa piiramissüsteem on üks kliendisõbralikumaid, milles teavitame klienti igal sammul ning lubame kliendil piirangus olemise aega ise mõjutada. Võrdluseks – teised Eesti operaatorid kasutavad kalendrikuu-põhist piiramist, mille puhul võib tekkida olukord, kus 1-2 kalendrikuu päeval saab mõistliku kasutamise maht osta ning piirangus peab klient olema kalendrikuu lõpuni, olenemata kasutusest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles