Uuring: odavates poodides käib ülekaalulisem klientuur

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uuring näitas, et odvama hinnaklassiga poodide klientuur on ülekaalulisem.
Uuring näitas, et odvama hinnaklassiga poodide klientuur on ülekaalulisem. Foto: Sille Annuk

USAs tehtud uuring viitab taas sellele, et ülekaal võib olla seotud inimese majandusliku olukorraga.

Nimelt leiti, et odavamates toidupoodides käib rohkem ülekaalulisi inimesi kui kallimates kauplustes, kirjutab Healthday.

Seattle’i toidupoode uurides selgus, et kolmes odavaimasse hinnaklassi kuuluvas kaupluses oli ülekaaluliste klientide protsent ligi kümme korda suurem kui kallites Whole Foods Marketi poodides.

«Kui inimesed tahtsid odavat toitu, käisid nad ühes poes. Kui nad tahtisd tervislikku toitu, käisid nad teises poes ja kulutasid rohkem,» võttis uuringu autor, Washingtoni ülikooli epidemioloog Adam Drewnowski tulemused kokku.

Uuring viidi läbi aastatel 2008-2009 ning selles vaadeldi enam kui 2000 inimest. Lisaks ostukoha eelistusele jälgiti ka nende haridustaset ja sissetulekuid. Rasvunuks liigitati need osalejad, kelle kehamassiindeks oli suurem kui 30.

«Kui sul on söögi ostmiseks kolm dollarit, siis kalduvad su valikud olema sellised, mis annavad sulle ühe dollari eest enim kaloreid,» arvas Drewnowski, et tulemused ei kehti vaid Seattle’i kohta, vaid on üldist laadi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles