Tarbijate omakohus

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Värskelt loodud Eesti Blacklist.
Värskelt loodud Eesti Blacklist. Foto: www.e-blacklist.eu/

Hotellitöötaja Larissa Lantrat lõi veebilehe Eesti Blacklist, kus saab igaüks petistest ettevõtete või isikute eest hoiatada.

Lantrat selgitas, et lõi veebilehe eesmärgiga seista tarbija õiguste eest. Tarbijakaitseameti  loodud must nimekiri oli talle inspiratsiooniks. «Just seal sai näha, kui palju on meil ebaausaid kauplejaid,» nentis ta. «Arvestades seda, et sugugi mitte kõik ei esita ametlikku kaebust, võib ainult arvata, kui palju tegelikult petetakse.»

Sinna saab kirjutada igaüks, kes soovib teisi ebaausate kauplejate eest hoiatada. «Kindlasti üritame võimaluse korral kontakteeruda ka ettevõtte või isikuga, kelle kohta meie lehele sissekanne tehakse,» toonitas Lantrat. «Ehk selliste meetmetega on võimalik panna kas või osa kauplejatest ausalt tegutsema,» avaldas ta lootust.

Ehkki ta ise pole pettuste ohvriks langenud, on paljudel tema pereliikmetel ja tuttavatel olnud selliseid juhtumeid vägagi palju. «Küll on jäänud kaup tarnimata, küll ei ole makstud teostatud tööde eest või on tegemist ebakvaliteetse tööga, mis ongi jäänud parandamata. Mitte ükski juhtum pole aga tarbijakaitsesse jõudnud. Osa inimesi ei taha aega «raisata», teised on skeptilised, ega usu ametnikke,» nentis Lantrat.

Tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialisti Kadri Pauli sõnul on kindlasti kõik hoiatavad meetmed olulised, ent arvestada tuleb, et jagatav info oleks ka adekvaatne. Paul ei soostunud rohkem kommenteerima, kuna pole veel veebilehega põhjalikult tutvunud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles