Tuntud reisifirma päikesereis läks luhta

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elephantine saar.
Elephantine saar. Foto: KHALED DESOUKI/AFP

Tarbijakaebuste komisjoni poole pöördunud neli Goadventure’i klienti ei jäänud mulluse Egiptuse reisiga sugugi rahule. Nende väitel nõuti neilt vaatamisväärsuste külastamise eest lubatust rohkem raha ning osa ekskursioone jäeti hoopis ära.

Tarbijakaebuste komisjoni istungil rahuldati klientide kaebus. Komisjon leidis, et Goadventure peaks neile hüvitiseks maksma kokku 514 eurot: kahele kliendile 122 eurot ning kahele 135 eurot.

Kliendid sõlmisid Baltic Tours ASi vahendusel Goadventure’ga lepingu pakettreisi teenuse ostmiseks.

Tarbijakaebuste komisjoni pöördusid nad põhjusel, et reisi jooksul ei tagatud päevadel, mil oli lubatud paketti «kõik hinnas», kvaliteetset toitlustamist. Kui Niiluse vaatamisväärsuste külastamine pidi maksma 103 eurot, siis tegelikult nõuti neilt 136 eurot.

Samuti eeldasid kliendid neile antud info põhjal, et reisi koosseisus olev Nuubia küla vaatamine on reisi hinnas, kuid tegelikult nõuti selle eest eraldi tasu. Lisatasu nõuti ka reisikorraldamise teenuse eest.

Lisaks jäeti ära järgmised lubatud ekskursioonid: Assuani kivimurd, lõpetamata obelisk, Elephantine saar, Botaanikaaed, Agha Khani mausoleum.

Vastavalt Goadventure'i antud teabele kohaldati reisil «kõik hinnas» põhimõtet, kuid klientide väitel see tegelikult ei kehtinud.

Goadventure tunnistab, et on kohustatud klientidele hüvitama 16 eurot inimese kohta ärajäänud toidukordade eest.

Firma selgitas komisjoni istungil, et kliendid pidanuks mõistma – «kõik hinnas» viitab vaid toitlustustusele ja ei puuduta muid teenuseid.

Lisaks väitis Goadventure’i esindaja, et temale teadaolevalt ei jäänud lubatud ekskursioonid ära. Samuti ütles ta, et kliendid ei esitanud puuduste kohta viivitamatult teavet kaupleja esindajale, mistõttu on kaebeõigus minetatud.

Kaupleja viitas, et tal on õigus teha reisiprogrammis ühepoolselt muudatusi ning lisas, et antud reisil tuli lisaekskursioonid juurde osta.

Baltic Tours selgitas komisjoni istungil, et edastas klientidele kogu info, mille Goadventure andis. 

Kliendid väitsid komisjoni istungil, et reisifirma pole täitnud nendega sõlmitud lepingut, osa reise jäeti ära ning osa lubatud reiside eest nõuti täiendavat raha, milles ei oldud kokku lepitud.

Seaduse kohaselt on kohustuse rikkumine võlasuhtest tuleneva kohustuse täitmata jätmine või mittekohane täitmine, sealhulgas täitmisega viivitamine. Kaupleja tunnistas, et ei täitnud toitlustamise osas «kõik hinnas» kohustust.

Kaupleja väide, et tüüptingimustes viidatud õigus reisiprogrammi muutmiseks on tõlgendatav õigusena jätta ära lepingu sõlmimisel lubatud ekskursioone ning nõuda tasu ekskursioonide eest, mis pakkumise kohaselt sisalduvad reisipaketis, on ebaõige. Komisjon leidis, et kauplejal ei ole õigust ühepoolselt lepingut muuta.

Kauplejale ei olnud teada, kas ja missugused ekskursioonid antud reisil toimusid, seega pole tal ka tõendeid, mis kummutaksid kaebuse esitajate väited esinenud lepingurikkumiste kohta. Samuti pole kaupleja oma vastuväiteid tõendanud.

Komisjoni hinnangul on kaupleja ühepoolselt lepingut muutnud ning olulisel määral vähendanud klientidele pakutud teenuse mahtu ja kvaliteeti. Selliseks muudatuseks puudus kauplejal õiguslik alus ning seeläbi tekitatud kahju tuleb komisjoni kinnitusel hüvitada.

Komisjon leidis, et klientide nõude summad on õiglased ja põhjendatud. 

Kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse. Kaupleja peab kohtusse pöördumisest tarbijakaitseametit kirjalikult teavitama.

«Ei kommenteeri otsust, edasi kaebamise osas ei ole veel seisukohta võtnud,» ütles Goadventure’i jurist Ulvi Moesaar põgusalt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles