Elisa ei tahtnud korduvalt remondis käinud arvutit tagasi osta

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ASUS Transformer.
ASUS Transformer. Foto: AFP/SCANPIX

Elisa klient soetas endale tahvelarvuti Asus EEE Pad Transformer,  mis vajas aga pidevat remonti. Klient soovis arvutist loobuda ja tahtis raha tagasi saada, ent Elisa sellega esialgu ei nõustunud, sest arvuti remont õnnestus iga kord.

Gallup

 

 
Küsitluses on osalenud  inimest

Tunamullu aprillis ostis klient Elisast arvuti Asus EEE Pad Transformer, mis maksis 505.92 eurot, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses. Mais tuli arvuti juba Elisasse parandusse viia. Tahvelarvutil esines mitmeid defekte – vahetati toiteplaat, ekraani raam ja USB kaabel. Kalibreeriti aku ning iga kord uuendati ka tarkvara. Klient soovis lepingust taganeda, ent Elisa keeldus. Põhjuseks toodi see, et arvuti parandus õnnestus alati. Selline vastus klienti ei rahuldanud ning mullu pöördus ta tarbijakaitseameti poole. Ka ametkond ei suutnud osapooli lepitada ning pöörduda tuli tarbijakaebuste komisjoni poole.

Komisjon uuris materjale, kuulas poolte selgitusi ja leidis, et tarbija kaebus kuulub rahuldamisele.

Müüdud kaup peab olema kvaliteetne. Inimene võib lepingust taganeda, kui teine pool on kohustusi oluliselt rikkunud. Lepingust taganemise aluseks võib olla parandamise ebaõnnestumine, parandamisest või asendamisest keeldumine või selle mõistliku aja jooksul tegemata jätmine. Samuti ka põhjendamatute ebamugavuste tekitamine.

Kliendi sõnul ei saanud ta tahvelarvutit korduvalt kasutada. Ta viis arvuti parandusse ja see oli seal vähemalt paar nädalat või kauem. Tarbija selgitas, et arvuti peaks olema pikemat aega töökõlbulik, ent korduvad parandused on tekitanud ebamugavusi.  Tarbija teatas, et ta on järelmaksuga maksnud kauplejale 463,76 eurot ning soovib seda nüüd tagasi saada.

Elisa: lähtusime seadusest

Elisa selgitas, et tarbijal puudub müügilepingust taganemise õigus, kuna parandamine on iga kord õnnestunud.

Komisjon leidis, et tahvelarvuti korduvate parandamiste vajadusega on tõendatud, et arvuti ei olnud eeldatava kvaliteediga. Kuna tarbijale tekitati ebamugavusi, siis on lepingust taganemine põhjendatud.

«Selle juhtumi puhul lähtusime seadusest, mis ütleb, et kui seadet on võimalik parandada, siis ettevõte parandabki selle ära. Mitmel korral oli siin tegemist ka mitte seadme, vaid lisavarustuse remondi või välja vahetamisega,» kirjeldas Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski.

«Kuna aga hooldustööd venisid väga pikale, siis leidis Elisa, et kliendile on põhjustatud ebamugavusi ning Elisa pakkus ise tarbijakaitsekaebuste komisjonile välja lahendi, et ostame seadme tagasi,»kinnitas Raiski. Vaidlus 2012. aastal ostetud arvuti üle leidis seega tänavu lahenduse.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles