Pood ei nõustunud sobimatut autovaruosa välja vahetama

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Automehaanik. Illustratiivne foto.
Automehaanik. Illustratiivne foto. Foto: Panther Media/Scanpix

Eelmise aasta lõpus ostis klient autovaruosade poest Eparts.ee OÜ Mazdale EGR klapi, mille eest tasus 214.79 eurot. Pärast varuosa paigaldamist selgus aga, et ostetud kaup ei sobigi autole.

Inimene soovis toodet tagastada ja raha tagasi saada, selgub tarbijakaebuste komisjoni otsusest. Eparts sellega aga ei nõustunud.

Poe teatel soovis klient just konkreetset EGR klappi, mis oli kõige soodsam. Tootekoodi tarbija ei teadnud ja kaupleja uuris arvutist, milline EGR klapp sobib kliendi autoga (Mazda 3, 2004 vl, mootor 1,6 turbodiisel, võimsus 80 KW). Kodulehelt leiti mitu varianti, milles soodsaima tarbija ostiski.

Eparts.ee leidis, et ei vastuta selle eest, kas varuosa reaalselt sobib ning keeldus varuosa tagasi võtmast, sest seda oli juba kasutatud.

Klient pöördus tarbijakaitseametisse ja tarbijakaebuste komisjoni. Kliendi sõnul selgus varuosa paigaldamisel, et klapi pistik on erinev, kuid juhtmete arv sama. Hiljem tuli siiski tellida ja paigaldada autole uus EGR klapp, sest Eparts.ee-st ostetud klapp ei töötanud.

Eparts.ee kinnitas, et kaupleja müüs tarbijale ebasobiva EGR klapi andmebaasi vea tõttu.

Tarbijakaebuste komisjon leidis, et kaupleja peab andma kauba kohta üksikasjalikku teavet, ent seda kohustust ei õnnestunud täita. Kuna klient sai ebaõiget informatsiooni, siis tegi ta ka vale ostuotsuse. Nii jõudis komisjon seisukohale, et kaupleja on müügilepingut oluliselt rikkunud, mistõttu jäi tarbija ilma sellest, mida lootis.

Kui komisjoni otsusega ei nõustuta ja seda ei täideta, võivad vaidlevad pooled pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

Eparts.ee tegevjuht Andres Palm kinnitas, et ei pea mõistlikuks komisjoni otsust kohtus vaidlustada, kuigi ettevõte ei ole nõus selle otsusega. Varuosa sobivuse eest vastutab valmistaja, kes edastab andmeid süsteemi, põhjendas Palm. Eparts.ee olevat nende andmete vahendaja. Samuti tõi Palm välja, et on loomulik, et klient vastutab, et endale õiges mõõdus kauba valib.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles