Oksjoniportaalis petta saanud klient sai kaheksa kuuga lahenduse

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oksjoniportaalist bussipileti ostnud klient läks alt.
Oksjoniportaalist bussipileti ostnud klient läks alt. Foto: Margus Ansu

Klient soetas oksjoniportaalist osta.ee T&T Invest Group kaudu Lux Expressi bussipiletid ning teadis, et teda teenindab mugavustega buss. Hiljem selgus, et tegu on siiski tavalise liinibussiga.

Tarbija ostis mullu augusti lõpus kauplejalt T&T Invest Group oksjoniportaali www.osta.ee vahendusel Lux Express Estonia AS piletid reisiks Tartu-Berliin-Tartu, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses.

Piletite eest tasus klient ettevõttele T&T Invest Group 60.06 eurot. Reis pidi toimuma 16. oktoobril, kuid 13. oktoobril teatas Lux Express, et sel kuupäeval ei teeninda liini mitte Lux Express mugavustega buss, vaid tavaline liinibuss.

Pileti ostmisel arvestas klient aga oksjoniportaalis reisi kohta avaldatud andmetega, sh reklaamis avaldatud reisibussi pildiga. Ta teatas kohe ettevõttele, et soovib piletid tühistada ja saada tagasi nende eest tasutud 60 eurot.

Ettevõte sellega ei nõustunud ning klient esitas selle aasta alguses kaebuse tarbijakaebuste komisjonile. Kaebuses rõhutas ta, et ostis piletid just reklaamitud Lux Express mugavustega bussi tõttu.

T&T Invest Group kliendi nõuet ei tunnistanud ning väitis, et oksjoni infos ei ole räägitud Lux Expressi mugavustega bussist. Samas kinnitas kaupleja, et 16. oktoobril väljunud liinil olid toimunud muudatused, st Lux Expressi bussi asemel opereeris liini Simple Expressi buss.

T&T Invest Group möönis, et Lux Expressi bussid on mugavamad kui Simple Expressi omad, kuid leidis siiski, et erinevus bussi mugavuses ei ole oluline. Ettevõte kahtlustas, et klient püüab asjaolusid enda kasuks pöörata ja leida võimalust reisist loobuda.

Tarbijakaebuste komisjon leidis, et kliendi avaldus on põhjendatud ja see tuleb rahuldada.

Komisjoni liikmed nägid väljatrükki ning veendusid, et oksjoniportaalis pakuti müügiks pileteid Lux Expressi bussile edasi-tagasi Berliini. Pakkumisele olid lisatud pildid Lux Expressi reisibussist ning mingit märget, et tegelikkuses on võimalik bussi asendamine vähemate mugavustega bussi vastu, ei olnud.

Kahetsusväärne juhtum

Seaduse järgi peab kliendile antav teave olema tõene ja arusaadav. Seda kohustust kaupleja aga ei täitnud. Igasuguste eritingimuste kohaldamise võimalustele oleks kaupleja pidanud viitama oksjonitingimustes.

Lux Expressi turundusjuht Kristiina Mehik selgitas, et kaebuses mainitud tehing toimus kliendi ja T&T Invest Group vahel, millest Lux Express ei olnud teadlik.

«Lisaks on osta.ee-s olnud eksitav info kogu reisi kohta,» nentis Mehik. «Kogu Tartu-Berliini liini ei opereeri Lux Express. Kui Tartu-Vilnius liini puhul on küll võimalus valida Lux Expressi teenus, siis Vilnius-Berliini opereeribki Simple Express,» selgitas ta. «Samuti erineb kaebuses esitatud pileti hind meie poolt pakutavatest hindadest.»

Inimene, kes pileti osta.ee portaalis müüki pani, oli Lux Expressi äriklient, kelle õigused ärikliendiprogrammis on tänaseks peatatud.

T&T Invest Group OÜ vastas anonüümselt, et antud juhtum müüja ja kliendi vahel on äärmiselt kahetsusväärne, kuna varasemas praktikas pole midagi sellist juhtunud.

«Kuna kumbki osapool ei jõudnud omavahel kokkuleppele, anti antud olukord lahendada tarbijakaebuste komisjonile, et välja selgitada, kumb pool peaks järele andma ning kuidas tuleks edasi toimida ja kes siis lõpuks seaduse silmis süüdi on,» selgitas ettevõte.

Komisjoni otsus, et müüja on eksinud ja kliendile tuleb raha tagastada, on neile prioriteediks ning otsust edasi ei kaevata.

Ettevõtte kinnitusel tagastatakse kliendile raha hiljemalt 15. aprilliks. Sekeldused ühe busspileti ümber kestsid seega ligi kaheksa kuud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles