Kas märtsi lõpuks peavad suverehvid all olema?

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Naastrehvid.
Naastrehvid. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Maanteeameti liiklusekspert Villu Vane selgitas Kuku raadios, et naastrehve tohib Eesti teedel kasutada 15. oktoobrist 31. märtsini, kuid talviste tee- ja ilmaolude korral tohib naastrehvidega sõita 1. oktoobrist kuni 30. aprillini.

Seega on Eesti süsteem Vane sõnul küllaltki paindlik ja autojuht saab arvestada kas varajase talve või hilise kevadega. «Eks see sõltubki eelkõige sellest, kui palju ja millistel kellaaegadel inimene sõitma peab. Kui on vaja sõita ööpäev läbi, ka öösel ja varahommikul, siis tegelikult praegu võib esineda veel libedust. Tänagi hommikul tuli autoaknaid jääst puhtaks kraapida ja teel oli libedavõitu lõike,» rääkis liiklusekspert raadiole.

Vane arvas, et ülepeakaela kiirustada ei tasu, kuna ilmaprognoos lubab ka aprilli alguses öökülma ja nii mõnigi päev nädala lõpus ei ole nii soe kui täna. Kui aga sõidetakse vähem ja ainult päevasel ajal, siis pole venitada samuti mõtet, kuna rehvivahetus tuleb varem või hiljem siiski ära teha.

«Väga kaugele ei ole seda aega ka mõtet lükata,» uskus Vane ja märkis, et naastrehvid kulutavad teekatet üsna intensiivselt. Samuti pole naastrehvidega soojal ajal pidamine nii hea kui suverehviga.

Politsei peaks rehvivahetusele teravamat tähelepanu pöörama alates 1. maist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles