Tasuliste arvete esitamise keelu saanud Elisa: Eestit see ei puuduta

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa esindus Viru keskuses.
Elisa esindus Viru keskuses. Foto: Toomas Huik / Postimees

Soome turukohus leidis, et Elisa ei tohi paberarvete eest raha küsida, kuna arvete esitamine on operaatorile kohustuslik. Elisa Eesti kinnitas, et otsus Eesti turgu ei mõjuta.

Soome tarbijaombudsman pöördus Elisa vastu turukohtusse, kuna viimane küsib paberarve saatmise eest kliendilt 1,90 eurot, vahendas YLE. Kohus keelas ettevõttel arve eest raha küsimise ähvardades, et muidu ootab ettevõtet 100 000 euro suurune rahatrahv.

Elisa otsustas hakata Soomes klientide käest arve esitamise eest raha küsima selle aasta aprillist. Konkurentsi- ja tarbijaametnikud aga leidsid, et ettevõte peab arvestama, et kõigil klientidel ei ole ligipääsu e-arve kasutamiseks.

Ka Elisa Eesti küsib paberarvete eest tasu nagu ka mitmed teised Eesti sideettevõtted. Eesti Tarbijakaitseamet ei poolda paberarve saatmise eest eraldi lisatasu kehtestamist ning paberarve saatmise kulu võiks sisalduda teenuste lõpphinnas, kuid ameti kinnitusel puudub selge ja otsene õiguslik alus, mis keelustaks sellise tasu kehtestamise.

«Soomes pole see protsess veel lõpuni jõudnud, kuid olenemata tulemusest ei mõjuta see Eesti turgu,» kinnitas Elisa Eesti suhtekorraldusjuht Marika Raiski, kelle sõnul on Elisal aega 23. maini, et kohtuotsus edasi kaevata. Seni ei ole otsus veel jõustunud.

 
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles