Lugejad: SEB jätab arvutikasutajad tagaplaanile

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SEB-i uus netipank tekitab nurinat.
SEB-i uus netipank tekitab nurinat. Foto: Elmo Riig / Sakala

Tarbija24 kutsus lugejaid üles jagama oma kogemusi uuest SEB netipangast ning selgus, et arvutikasutajad pole sellega sugugi rahul.

Uue netipanga ekraanivaade on automaatselt kohalduv paljude elektrooniliste seadmetega ning seetõttu peaks tahvelarvuti ja nutitelefoni kasutajatel olema pangatoimingute tegemine märksa mugavam.

Mitmed Tarbija24 lugejad leidsid, et nutiseadmetega on nüüd tõepoolest netipangas mugavam toimetada, kuid arvutis seevastu palju kehvem. «Nutiseadmes on oluliselt parem kui enne, kuid kahjuks on samavõrra kehvem nüüd asi arvutis. Font on liiga mitteformaalne ja tühja ruumi kõik kohad täis. Vajalikust infost ülevaate saamiseks on nüüd vaja see välja printida,» jagas üks lugeja oma ebameeldivat kogemust.

«Esmane mulje on, et kasutades arvutit on nüüd SEB internetipangas toiminguid teostada tunduvalt kehvem. Nutiseadmete kohta ei oska öelda, aga mulle tundub, et suund võiks olla ikka arvutikasutajate põhisem, kuna rohkem tööd tehakse ikka arvuti taga istudes ära,» nentis teine lugeja A&O.

Uut lahendust peetakse tunduvalt ebamugavamaks ja -loogilisemaks. «Esiteks, täiesti mööda on konto lõppjäägi asukoht. Igasuguse levinud loogika järgi on tulud, kulud ja kontojääk alati numbrite tulba all. Nii on see arvutites erinevates tabelites, kassatšekkidel ja raamatupidamises. Nüüd on see kuskil päises ja keskel. Täiesti ebaloogiline,» leidis üks lugeja.

Teiseks jääb talle arusaamatuks, miks kuvatakse vaikimisi ette konto väljavõte eelmise kuu algusest. «Miks peab seda hakkama alla kerima, et jõuda viimaste ehk mind reaalselt huvitavate tehinguteni? No miks peaks mind huvitama tänasel päeval info, mis makse ma olen teinud 6. veebruaril?» ei mõistnud lugeja. «Ja ometi kuvatakse see esimeseks! Kui ma tahan näha oma veebruarikuu tehinguid, siis ma otsin selle ise üles, mitte ei peaks seda mulle vaikimisi esimese asjana nina alla toppima.»

Ei tööta

Mitmele lugejale jäi mulje, et uus netipank on kiirustades tehtud ja veel n-ö toores. «Printimise nupp on kadunud. Kui mitme konto puhul tahta teha mitut makset, siis suunab leht sind järgmiseks makseks mitte samale kontole, vaid SEB enda valitud kontole. Peab pidevalt peale passima, et valelt kontolt ei maksaks,» kurtis SEB panga klient.

«Ei tööta! Saadab brauserit uuendama. Teised pangad toimivad ja SEBs ka nädal tagasi,» muretses lugeja Kait.

Teine nimetas veel mitmeid vigu: «Esiteks skriptid jooksutavad IE kokku (korraliku WinXP arvuti peal), muud saidid seniajani pole probleeme tekitanud. FF-ga toimib paremini. Teiseks osa pilte (nt. help-ikoonid) ei lae IEga.»

Kolmandaks tõi ta välja, et netipank on liiga aeglane. «Näiteks kuupäeva väljade täitmisel käsitsi protsessib ta midagi taustal ja teeb kuupäeva käsitsi sisestamise väga aeglaseks. Neljandaks on tavalises arvutis 23-tollise ekraani puhul tekst liiga kribu, varem oli palju ergonoomilisem ja kasutajasõbralikum.»

74-aastane Kai ütles aga, et kiirem on asju ajada lähedalasuvas kontoris, kui uues netipangas jännata. «Täiesti jama! Miks muuta? Ise te tahate ja mina ka, et saaks asju ajada arvutis. Vanemaealistel võtab aega, et uuendustest aru saada. Tegin täna tuludeklaratsiooni mitu korda enne, kui läbi läks. Aega läks rohkem, kui lähedalasuvas kontoris ära käia. Varem sain kohe tehtud.»

Vaatamata paljudele negatiivsetele kommentaaridele leidus ka lugejaid, kes uut netipanka kiitsid. «Kõik töötab, väga heas korras, midagi ei jookse kokku. Igatahes väga rahul uue välimusega,» polnud ühel lugejal midagi ette heita.

Lugeja Toivo ütles samuti, et on uue versiooniga väga rahul. Kujundus on tema sõnul kena, menüüd varasemast selgemad ning ka määratud makseid on kergem teostada. 

SEB: iga muutus nõuab harjumist

SEB kommunikatsioonijuhi Evelin Allase sõnul viisid nad enne internetipanga uuendust läbi testperioodi, kaasates ligi 3000 era- ja äriklienti. «Tagasiside oli enamuses positiivne, klientidele meeldis uus kujundus ja menüülahendus.»

Allas ütles, et mitmed uuendused on ette võetud selleks, et muuta internetipanga kasutamine lihtsamaks ja kiiremaks. Näiteks kolisid enim kasutatavad maksed menüüs avalehele – nii saab neid ühe klikiga täita.

Internetipangas kasutatav SEB korporatiivne font on tema sõnul disainitud spetsiaalselt internetiseadmetel kuvamiseks. «Vanemaealistelt kasutajatelt oleme saanud vastukaja, et tänu suuremale tekstile saavad nad ka ilma prillideta internetipanka kasutada.»

Allas tunnistas, et esmapilgul võivad lauaarvuti kasutajale tõesti elemendid tunduda kohati suured, aga arvestatud on ka tahvelarvuti kasutajatega. Kuna üha enam inimesi kasutab internetipanka just selles seadmes, siis uus disain toetab tema hinnangul ka mobiili ja tahvelarvutite kasutajaid.

Allase sõnul ilmnes peale internetipanga käivitamist, et mõnedel klientidel, kes kasutavad väga vanu arvuteid ning internetilehitsejaid, on internetipanga kasutamine aeglane. «Tegeleme selle probleemi lahendamisega,» lubas ta. «Kliendid saavad ka ise oma internetilehitseja versiooni uuendades seda probleemi vähendada.»

Allas lubas, et klientide tagasisidet jälgivad nad hoolega ning püüavad internetipanga arendamisel klientide soove võimalikult palju arvesse võtta.

«Iga muutus nõuab harjumist, praegune tagasiside näitab, et uue kujundusega on lihtne harjuda ja seda on mugav kasutada.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles