Vihane klient: Elisa küsib eakatelt röövellikku hinda

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa.
Elisa. Foto: Toomas Huik / Postimees

Tarbija24 lugeja on pahane, et Elisa küsib pensionäridelt röövellikku andmeside hinda. Lisaks ärritab teda, et Elisa ei vaevunud eakaid tasulisest e-arvest tevitama.

«Elisa kohaldab oma Seeniorpaketis, mis on mõeldud ühiskonna kõige vaesemale kihile – pensionäridele – röövellikku andmeside hinda 2,28€/MB. Kõlab uskumatult, aga nii see on!» pahandas lugeja.

«Olgu kohe lisatud, et isegi võõrriigis viibides, st rahvusvahelises rändluses viibides, ei ole andmesidetasu rohkem kui 0,54€/MB! Elisa andmesidetasu seenioridele on Eestis ligi 420% kõrgem kui rändluses! Seega, kui näiteks pojapoeg kingib vanaemale nutitelefoni, siis võib juhtuda, et vanur peab maksma hingehinda teenuste eest, mida ta oma teada ei tarbinudki, näiteks mobiiliekraani isevärskenduv ilmateade jne, sest need jooksevad nutitelefonis n-ö vaikimisi,» jätkas ta.

Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski selgitas, et nende üheeurose kuutasuga pakett on suunatud just seenioritele, kes seda paketti väga kõrgelt väärtustavad. «Täna ei ole seenioritel veel valdavas enamuses nutitelefone. Kui seenior aga ostab Elisast endale nutitelefoni ja tal ei ole internetipaketti, anname talle koheselt kaasa ka uue paketisoovituse,» rääkis Raiski ning lisas: «Kui nutitelefon soetatakse mujalt, siis anname uue paketisoovituse kahe kuu jooksul.»

Juhul, kui seenior avastab poole kuu pealt, et talle on kogemata tekkinud mahupõhise interneti eest arve, siis saab Raiski kinnitusel paketi juba sellest samast kuust ära muuta. Arvestus toimub tagasiulatuvalt ning selle mahupõhise interneti eest tavahinnakirja alusel tasuda ei tule.

«Seega palume kliendil pöörduda Elisa poole, et saaksime koostöös leida talle parima lahenduse interneti kasutamiseks edaspidi.»

Tasuline e-arve

Teiseks vihastas lugejat avastus, et Elisa küsib e-mailile saadetud arve eest 60 senti. «Kusjuures mitte ühelgi arvel pole märget selle kohta, et Elisa muutis oma arveldustasusid! Kui seenior pole piisavalt taibukas, et hakata oma arvelt kõne väljavõtet uurima, ei saagi ta teada, et tema arvele on 60 senti otsa lükatud,» nentis ta.

«Elisa väidab, et oma veebilehe uudiste rubriigis on see kirjas. Tõsi ta on, aga reeglina ei käi seeniorid mööda veebilehti kolamas, et ehk on jälle midagi muudetud. Pealegi, mis oleks takistanud Elisal lisamast arve esilehele infot hinnamuudatuse kohta?» ei mõistnud lugeja.

Raiski sõnul said kõik kliendid, kellel muutus arve kanali eest küsitav tasu, selle kohta arvel eraldi personaalse teavituse ning selgituse, kuidas soovi korral muuta arvelähetuskanalit.

Lisaks oli teavitus sellest muudatusest ära toodud Elisa kodulehel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles