Seitse kummalist põhjust, millega Eestis IT-abisse helistatakse

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
IT abisse pöördutakse kõiksugu muredega.
IT abisse pöördutakse kõiksugu muredega. Foto: Panther Media / Scanpix

Tarbija24 palus kahel arvutiabi pakkuval firmal Maxi IT ja Arvutikiirabi tuua välja kummalisemaid põhjusi, mille tõttu inimesed IT-abisse võivad helistada.

Veiko Luhaste Arvutikiirabist tõdes, et nende ettevõtet on korduvalt segi aetud meditsiiniasutusega, millest tulenevalt on esinenud ka esmapilgul veidraid kõnesid. Järgnevalt tõi ta välja nopped arvutispetsialiste üllatanud muredest:

  1. On helistatud ja kurdetud, et ninast jookseb verd ja mida peaks sel puhul tegema. Naljakõne see kindlasti ei olnud. Mõned samalaadsed on veel olnud.
  2. Üks tädi oli täiesti veendunud, et tema Elioni ruuteri sees on viirus ja soovis selle eemaldamist sealt.
  3. Üks klient rääkis loo, kuidas ta oli Elioni tehnilise toe üle kavaldanud. Tegemist oli ulatuslikuma rikkega, mida ei tahetud kliendile kohe öelda. Elion väitis, et nemad on kliendi ruuterisse sisse loginud ja kõik on korras. Klient ütles, et tal on ruuter üldse voolu alt hetkel väljas, kuna ta teeb seadmele n-ö restarti.
  4. Üks klient langes pahavara ohvriks. Libaviirusetõrje küsis krediitkaarti, et maksa 60 dollarit ja arvuti saab korda. Kaks korda inimene maksis ja lõpuks tuli ikka hooldusesse ning ostis korraliku tõrje.
  5. Pabinas abikaasad või elukaaslased on helistanud ja muretsenud, et mingeid jälgi ei jääks nende vestlustest ja vahetatud piltidest arvutisse, mida partner leida võiks.

Maxi IT lisas omalt poolt kaks tehnikuid jahmatanud probleemi:

  1. Klient helistas ja kurtis, et tal läheb arvuti liiga kuumaks. Küsisin, miks see kuumaks läheb või millest see tuleneda võiks. Klient seletas, et ta täpselt ei tea, milles asi, aga kahtlustab, et tulemüüri pärast läheb liiga kuumaks.
  2. Klient kurtis muret, et viirusetõrje ei tööta enam hästi.
    - Kuidas ei tööta, mis juhtus?
    - Ma ei tea täpselt, mis juhtus, aga peale viirusetõrje uuendamist leiab arvuti jube palju viirusi. Enne neid mul ju ei olnud! Kuidas ma uuenduse tagasi võtta saaks?
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles