Lugejad: hulludele päevadele sai saatuslikuks kaupmehe ahnus

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stockmanni kaubamajas algasid hullud päevad.
Stockmanni kaubamajas algasid hullud päevad. Foto: Mihkel Maripuu

Suurem osa lugejatest leidis, et hullude päevade kaup on aastatega viletsamaks jäänud, kuid hinnad on endiselt kõrgustes.

Soome meedia teatel valmistasid tänavused hullud päevad Stockmannile pettumuse, kuna müük ei vastanud ootustele. Tarbija24 küsis oma lugejatelt, mis võis seekord hulludele päevadele saatuslikuks saada.

Lugeja Jaanale näib põhjus olevat selles, et Stockmanni ostujuhid ei käi ajaga kaasas. «Nad valivad kergema tee, ostavad sisse väga maitsetuid riideid ja värvidemängu nagu polegi. Kahju on müüjatest. Rumalusest tehakse pood lahti juba kell 8 hommikul ning seisvat kaupa püütakse asjata müüa. Pole mingeid tõmbenumbreid, mille pärast rahvas poodi tuleks. Mujal poodides saab hullude päevade hinnaga kvaliteetsemat kaupa ja on ka rohkem värve valida,» rääkis ta.

Erich leidis samuti, et Stockmann võiks end kurssi viia n-ö hullude päevade hindadega Saksamaal ja Rootsis ning tutvuda sealsete allahindluste ja kaubavalikuga. «Stockmannil võiks juba piinlik olla oma «sooduspakkumiste» pärast. Võiks siis juba alghinnale 200% asemel 300% otsa lüüa.»

Lugeja Froodo on hulludel päevadel käinud juba ligi 15 aastat, kuid viimastel aastatel pole ta sealt midagi peale kosmeetika ja toidu soetanud. «100-euroseid kingi võib aasta läbi osta igalt poolt. Mänguasjadest ei ole ka midagi asjalikku. Just kaubavalik on see, mis mind Stockmanni ja Kaubamajja ei kutsu.»

Eleonore lisas, et tema arust olid tänavu isegi kosmeetika hinnad väga kõrged. Lisaks oli tema sõnul hullude päevade laiatarbekaup selline, mida saab igalt poolt mujalt odavamalt.

Piinlikult ülehinnatud

Mõned leiud tõid lugejad siiski välja, näiteks Philippe Matignoni kvaliteetsed sukkpüksid maksid kõigest 5,90 eurot. Ühe lugeja sõnul on suurem tagasiminek toimunud garderoobikaupade (sh lastele) ja tehnika osas. «Piinlikult ülehinnatud, garderoobikaupade osas ka ilmselt seismajäänud kaup. Huvipakkunud aksessuaaride (kindad-sallid) osas oli kohati õudne kvaliteet, kõik jäi ostmata,» tõdes ta.

Lugeja Harjok soetas endale väga hea hinnaga lennupiletid, kaks kampsunit ja natuke toitu. Tõeliselt hulle päevi nägi ta aga kaks aastat tagasi Torontos Old Navy ja Tommy Hilfigeri riidepoodides, kus hinnati kaup alla kuni 80%.

Kõige enam häirisid lugejaid siiski kõrged hinnad. Üks lugeja tõi näite, et kui peegelkaamera Nikon D3100 kere koos 18-55mm VR kit objektiiviga maksis hullude päevade kataloogis 399 eurot, siis Euronicsis ja Photo Pointis oli sama toode samal ajal soodushinnaga 379 eurot. Fotoluks müüs seda aga 369 euroga.

«Ahnus!» põrutas üks lugeja. «Hinnad, millega seal n-ö allahinnatud kaupa müüakse, on idiootsed. Minge Soome või Rootsi vastavatele päevadele, siis saate võrrelda! Siinne juhtkond kujutab endale ette, et Stockmann on mingi staatuse sümbol Eestis ja sealt ostetud kaubad jube hinnatud. Pangu kaupadele normaalsed hinnad, siis tuleb rahvas ka tagasi.»

Üks lugeja märkas, et hulludel päevadel on paljud allahinnatud kaubad kõigest paar eurot soodsamad. «Ma ei lähe lolliks selle paari euro pärast. Sean hoopis sammud väiksematesse poodidesse, kus kvaliteedi ja hinna suhe on paigas.»

Soovitud kaup otsas

Leiti ka, et sooduskampaaniaid on liiga palju, kuid korralikku allahindlust väga ei olegi. Poodleja märkis, et kui kaubanduses on aastaringselt pidevalt mingid kampaaniad, siis ei jookse enam inimesed 20-30-protsendise allahindluse peale tormi. «Selle massi jaoks, kes soodustuse nimel trügida viitsib, on Stockmanni hinnad liiga kallid ka hulludel päevadel.»

Kati aga kurtis, et kui kataloogis jääb silma mõni tõeliselt soodne ja vajalik asi, siis on see juba samal päeval kell 9 läbi müüdud. «Kas ma pean tõesti kell 8 minema ust maha murdma, et vajalik kaup kätte saada ? Stockmanni ostujuhid võiksid ära lõpetada ostjate lollitamise sel viisil, et head kaupa varuda näiteks viis tükki korraga (aasta tagasi Kärcheri aurupuhastaja, millest ma 30 minuti möödudes ilma jäin).»

Teine lugeja nentis, et tegelikult pole vaja isegi üheksani oodata, sest mõnda reklaamitud kaupa lihtsalt pole. Endale valis ta kataloogist välja ühed kingad. Nii läks ta juba kell 8 kohale, kuid seal selgus, et temale sobivas suuruses ja värvitoonis kingi ei olnudki enam. «Sinna ma enam lolli mängima ei lähe, pangu mis tahes ilusaid pilte oma kataloogi.»

Veel toodi välja, et inimesed hakkavad regulaarselt toimuvatest hulludest päevadest väsima ning saatuslikuks võiks neile saada ka nädal varem toimunud osturalli.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles