Rongiühendus jääb suvel mõnes kohas harvemaks

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektrirong Balti jaamas.
Elektrirong Balti jaamas. Foto: Liis Treimann

Kuigi suvine rongigraafik hakkab kehtima alles 1. juunist, on osa inimesi selle peale juba pahased, sest hoolimata välja lubatud tihedamast rongigraafikust jäävad nende sõiduvõimalused väiksemaks.

«Te peaksite seda uurima, miks on Riispere kandis neljatunnine väljumiste vahe, kuigi peaks olema kahetunnine,» kirjutasTarbija24 lugeja Andres. Tema kinnitusel teeb selline graafikumuudatus raskeks näiteks Laitse ja Vasalemma inimeste liikumised.
Kui praegu saab Vasalemmast Tallinna sõita kell 8:40, 9:45, 10:42 ja 13:42, siis suvise graafiku kohaselt kaob ära 10:42 väljumine ja kahe rongi vahe venib neljatunniseks.

«Kahesuunalisel raudteel peab olema raudteeomanikule tagatud vähemalt kahetunnine aeg hoolduseks,» põhjendas Kaareste graafiku hõrendamist. Ta lisas, et kui uuest aastast jõustus uus sõiduplaan, siis hooldustöödeks vajalikku aega ei jäetud, soovides tagada paremat liiklussagedust. «Raudteeomanikuga (Eesti Raudtee toim) koostöös leidsime et see kahetunnine ajavahemik on vajalik, eriti Paldiski liinil, kus liiklussagedus on Eesti üks suuremaid ja seetõttu ka hooldusvajadus suurem,» rääkis Kaareste. Miks aga kahetunnine hooldusaeg venib sõitja jaoks neljatunniseks pausiks, põhjendas Elroni turundusjuht sellega, et kui Keila-Tallinna raudtee on kaks tundi suletud, siis selle mõju ulatubki ajaliselt kaugemale.


Uue graafikuga pole rahul mitte ainult Harjumaa rahvas, vaid see tekitab ka nurinat Türi elanikes. «Pühapäevane nädalalõpugraafik Türilt alates on täiega untsu keeratud. Ainult üks rong pealelõunal ja seegi Viljandist, mis veel Lelles peab Pärnu suunalt rahva peale võtma! Kas see ongi tihendamine?» nurises rongisõitja.

Kaareste sõnul arvestati edela suuna sõidugraafikut muutes nõudlusega. «Tõsi on, et pärastlõunal pääseb tagasi kella kuue paiku, aga kui Türi hommikust graafikut vaadata, siis sealt pääseb poole tunni tagant Tallinna,» rääkis ta.

Kaareste sõnul näitab statistika, et enim soovitakse hommikul igast suunast sõita Tallinnasse ja Tartusse ning pärast tööpäeva lõppu tagasi. Lisaks neile on tippajaks ka keskpäev, kui pärast koolipäeva lõppu soovitakse minna nii keskusesse kui ka keskusest tagasi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles