Ostutšekkidest ei saa loobuda

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ostutšekk.
Ostutšekk. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Tarbija24 lugeja pani ette, et jaeketid võiksid luua võimaluse poes ostutšekkidest juba enne kassat loobuda, paraku on tema tahtmine tarbijakaitseseadusega vastuolus.

«Miks ühegi poe kliendikaardile ei saa seadistada, et ma ei soovi ostutšekki, jääks ära see tüütu keeldumine. Võiks olla isegi nii, et kui küsin ostutšekki, siis alles prindivad koopia mulle, mitte ei tehtaks seda automaatselt. Oleks korralik paberi kokkuhoid,» teatas Tarbija24 lugeja.

Eesti Tarbijateühistute Keskühistu turundusdirektor Andres Lember tunnistas, et teema on ETK jaoks aktuaalne, kuid praegu ei ole ETK Grupile kassasüsteemi teenust osutavad partnerid selliseks lahenduseks valmis. «Küll oleme kaalumas varianti, et lähemas tulevikus, kui pakume Säästukaardi kliendile võimalust Säästukaardi iseteeninduskeskkonnas e-tšekke säilitada, saaks klient soovi korral mugavalt ka üldse pabertšekist loobuda,» märkis ta.

Selveri avalike suhete juht Annika Vilu ütles, et kuigi mõte on hea, kohustab seadus neil kliendile tšekki andma, kui ostusumma jääb üle kahekümne euro. «Kui ostusumma on madalam, siis saab SelveEkspressi kasutaja tšeki printimisest loobuda, tavakassa seda hetkel ei võimalda,» täpsustas ta.

Ka Rimi kommunikatsioonijuht Katrin Bats tõi välja, et ostu tõendava dokumendi andmist kliendile reguleerib tarbijakaitseseadus. «Idee ostutšeki väljatrüki loobumise võimalusest on huvitav ning väärib kaalumist. Eeldame, et klient soovib seeläbi vältida liigset paberikulu, mis on mõistagi tänuväärne. Rimi kliendikaardi omanikel on võimalik oma ostusummad sinurimi.ee veebikeskkonnas alati üle vaadata,» ütles ta.

Siiski nõuab kliendi väljapakutud lahendus Batsi sõnul kasutusel oleva kassa- ning kliendikaardisüsteemi funktsionaalsuse täiendamist, mis on aeganõudev. Sealjuures peaks kindlasti jääma võimalus see ostutšekk siiski ka trükkida kaupluses, puhul, kui klient muudab meelt.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Paul selgitas, et seesugust kokkulepet tšekki mitte anda ei tohi kauplejad sõlmida, sest ostudokumendi andmise kohustus tuleneb seadusest ja nii rikuksid nad seadust. «Tarbijakaitseseaduse järgi peab kaupleja andma tarbijale kindlasti ostu tõendava dokumendi, kui tarbija kauba või teenuse eest tasutav summa on 20 eurot või üle selle. Kui summa on väiksem kui 20 eurot, siis peab kaupleja andma ostutšeki tarbija nõudmisel,» põhjendas ta.

Paul nentis, et selline muudatus ei ole kliendi jaoks mõistlik, sest kui tarbija tasub sularahas ja ei võta tšekki, siis ei saa ta kasutada ka võlaõigusseadusest tulenevat õigust hiljem pretensioon esitada, kui tootel või teenusel ilmneb puudus. «Pretensiooni esitamise õigus ei laiene küll toidukaupadele, kuid pea kõigis toidupoodides on müügil ka tarbekaubad ja nende puhul võib tekkida tarbijal hiljem vajadus esitada pretensioon,» märkis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles