Amet: jalgpalli MM elavdas hasartmängureklaamide vahele võtmist

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jalgpalli MM.
Jalgpalli MM. Foto: SCANPIX

Lähenevate Rio jalgpalli maailmameistrivõistluste valguses on tarbijakaitseamet täheldanud reklaamitellijate ja -teostajate järjest kasvavaid soove ja püüdlusi avalikustada reklaame, mis on kas reklaamiseaduses sätestatu piirimail või rikuvad seadust sootuks.

Amet juhib reklaamitellijate, -teostajate ja ka -avalikustajate tähelepanu asjaolule, et reklaamiseaduse järgi on hasartmängureklaam keelatud.

Tarbijakaitseamet tuletab meelde, et hasartmängureklaamile kehtestatud keelud koos erisustega on reguleeritud reklaamiseaduse paragrahvis 21. Selle paragrahvi sisu avamiseks on amet koostanud ja turuosalistele laiali saatnud selgituskirja. Kui reklaamide tellimisel, teostamisel või avalikustamisel tekib reklaamiseaduse tõlgendamisel probleeme, on mõistlik eelnevalt ametiga konsulteerida.

Hasartmängureklaam on reklaamiseaduse peatükis, millega reguleeritakse selliste kaupade või teenuste reklaame, mis on keelatud. Lubatud on hasartmängukorraldaja kaubamärgi eksponeerimine või sponsorteate avalikustamine, mille avalikustamise kaalumisel tuleb olla eriti tähelepanelik ja vastutustundlik.

Tarbijakaitseamet juhib ühtlasi tähelepanu asjaolule, et reklaamiseaduse järgi on reklaamikeelu eiramine väärtegu ning karistatav rahatrahviga. Väärteo toimepaneku eest vastutavad ühtviisi nii reklaamitellija, -teostaja kui ka -avalikustaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles