Kehv ilm mõjutab jaanimüüki

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaanimüük võib tulla loodetust kehvem.
Jaanimüük võib tulla loodetust kehvem. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Poekettide esindajate sõnul mõjutab vilets ilm kindlasti jaanieelset müüki, kuid pikkade pühade tõttu nad meelt ei heida - toidukraami ostetakse ikka, lihtsalt pisut teistsugust kui päikseliste ilmadega.

«Kindlasti ei saa ilma mõju jaaniostudele alahinnata ning pole saladus, et soe ja päikeseline ilm müüke kasvatab,» sõnas Selveri avalike suhete juht Annika Vilu. «Varasema kogemuse põhjal võib öelda, et pühad jaheda või vihmase ilma tõttu siiski pidamata ei jää, kuid kindlasti mõjutab ilm poekärusse jõudvaid tooteid.»

Kui palava ilmaga ostetakse Vilu sõnul rohkem linnuliha, salatimaterjali, karastusjooke ja lahjat alkoholi, siis jaheda ilmaga eelistatakse sealiha, vorstikesi, puuvilju, kooke, maiustusi ning kanget alkoholi.

«Kui ilm ei paista tänavu jaanipühi soosivat, siis kalendripilt on kaupmehe vaates positiivne,» märkis Vilu, kelle sõnul mõjutavad neli järjestikust vaba päeva müüke soosivalt.

Vilu arvas, et suurimaks müügipäevaks kujuneb reede, sest paljud inimesed sõidavad pühadeks maale.

Maxima kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid leidis, et kui ilm tuleb ikka viletsavõitu, siis ei saa tänavu rääkida kindlasti rekordilistest müükidest nagu mullu. «Samas algas meil teisipäeval suur jaanimüügikampaania ning vähemasti praegu müükide üle küll kurta ei saa- Need ületasid isegi hoolimata sellest, et mõnes kohas oli vaid mõni soojakraad, tublisti ootuseid,» rääkis Erilaid.

Tema sõnul on jaeketid pühadeks väga hästi valmistunud ja soodsalt pakutakse nii liha, salatimaterjali kui ka lahjemat alkoholi. «Hinnakonkurents on jaanipäevatoodete osas ülitihe ning tundub, et mitmeid kaupu pakutakse sisseostuhinnast odavamalt,» märkis Erilaid.

«Küll aga näitab juba lähitulevik, millise jälje jätab majanduslangus sisetarbimisele. Suure tõenäosusega ei jätku enam selline tarbimispidu, mida oleme näinud paar viimast aastat ja seda ka vaatamata inimeste sissetulekute üsna kiirele kasvule,» lisas Erilaid.

Prisma Peremarketi esindaja Silver Säga aga jaanipäevaeelset müüki kommenteerida ei soovinud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles