Lufthansa hakkab tegema odavlennufirmat

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lufthansa.
Lufthansa. Foto: SCANPIX

Euroopa suurimal lennuettevõttel Lufthansa on plaan luua uus mandritevaheline kauglende opereeriv odavlennufirma.

Lufthansal pole hetkel kõige kergemad ajad, kirjutab reisiportaal trip.ee. Hiljuti teatas lennufirma, et kärbib märgatavalt oma kasumiprognoose nii selleks kui ka järgmiseks aastaks. See tähendab ühtlasi, et tunamullu alustatud ambitsioonikas kärpeplaan pole soovitud tulemusi toonud ning Lufthansa on asunud konkurentsivõime säilitamiseks otsima uusi lahendusi.

Nii nagu teisedki Euroopa lennufirmad, on Lufthansa mitme tule vahel – kaugliinidel söövad nende turuosa agressiivselt laienevad Pärsia lahe äärsete riikide lennufirmad (Etihad, Emirates ja Qatar Airways) ning alliansipartner Turkish Airlines, Euroopa-sisestel lendudel tuleb konkureerida odavlennufirmadega.

Lufthansal on nüüd plaan luua mandritevahelisi kauglende opereeriv odavlennufirma. Uue lennufirma rajamiseks kaalutakse koostööd Star Alliance´i hulka kuuluva Turkish Airlines´iga, alternatiivina võib Lufthansa seda teha ka ilma partneriteta. Esimesed lennud plaanitakse teha juba tuleval aastal.

Uus odavlennufirma on suunatud eelkõige Aasia suunale, kus Lufthansa on reisijaid kaotanud juba nimetatud nelikule. Lufthansa näeb siin oma võimalust tänu sellele, et Pärsia lahe äärsed lennufirmad positsioneerivad ennast eelkõige kallimate ärireisijate segmendi suunal. Samas näitab statistika, et kõikidest eurooplaste tehtud kauglendudest on lausa 79 protsenti era-, mitte ärireisid.

Võimalikest marsruutidest rääkides on Lufthansa kidakeelne, kuid eelkõige on sihikul populaarsed puhkusesihtkohad Kagu-Aasias ja Indias. Sisuliselt soovib Lufthansa teha sedasama, millega Hongkongi ja Londoni ning Kuala Lumpuri ja Londoni ning Pariisi vahel lennanud Oasis ja AirAsiaX ebaõnnestusid vastavalt 2008. ja 2012. aastal.

Julgustavamaks näiteks on Norwegian, mis Boeing 787 Dreamlineritega suudab Skandinaaviast Bangkokki pakkuda kohati väga soodsaid hindu. Lufthansal Dreamlinereid ei ole, lendudeks plaanitakse Lufthansa praegusest lennupargist eraldada põlvkond vanemad Boeing 767 ja Airbus A330 tüüpi lennukid. Nende kütusesäästlikkus pole uuemate Boeing 787 Dreamlineritega võrreldav, kuid Lufthansa soovib oma plaanidega võimalikult kiiresti edasi liikuda ja seetõttu tuleb kasutada neid lennukeid, mis olemas on.

Kust lendama hakatakse, on hetkel veel lahtine. Senise info põhjal kaalutakse baasidena Münchenit, Kölni ja Düsseldorfi. Eestlastele tähendab see rahalises mõttes rohkem kui 200-eurost lisakulu, kuid kui Lufthansa hakkab pakkuma kombineeritud pileteid algusega Tallinnast (senise kogemuse põhjal küll pigem Helsingist), siis võib tulevikus Aasiasse isegi hea hinnaga pileteid saada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles